گزارش

چهل‌سال کارآفرینی از زبان یک تولید‌کننده کفش

شهری که کارگاه شد!
چهل‌سال کارآفرینی از زبان یک تولید‌کننده کفش

وقتی چهل و یکی دو‌سال پیش، علی عسگری و رمضان دهقان پس از سال‌ها کار در تولیدی‌های کفش در تهران تصمیم ‏گرفتند راهی شهر زادگاه‌شان شده و صنعتی را که آموخته بودند در موطن خود ادامه دهند، فکرش را هم نمی‌کردند ‏که این‌کار چند دهه بعد باعث شهرت و نام‌آوری شهر زادگاه‌شان شود. اما چنین شد.

2 شهريور 1399 15:11
ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان با همسان‌سازی حقوق

رؤسای کانون‌های بازنشستگی در گفت‌و‌گو با «ایران» از مطالبات بازنشستگان می‌گویند
ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان با همسان‌سازی حقوق

امروز ۲۵ ذی‌الحجه، به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است. هر‌سال در چنین روزی از بازنشستگان نمونه کشوری تقدیر به‌عمل می‌آید اما امسال کرونا اجازه نداد این مراسم برگزار شود تا بازنشستگان بتوانند مسائل و مشکلات خودشان را از تریبون این مراسم و رو در روی مسئولان بیان کنند به هرحال می‌توان از مهم‌ترین مسائل و مطالباتی که برای بازنشستگان اهمیت ویژه دارد، به بحث همسان‌سازی حقوق اشاره کرد.

25 امرداد 1399 10:8
کارآفرینی «زنمو» برای زنان اشترمل

کارآفرینی «زنمو» برای زنان اشترمل

پروین ترکاشوند بانوی کارآفرین تولیدکننده عسل مرغوب گون در تویسرکان که او را به نام «زنمو» می‎شناسند، امروز برای بیش از ۷۸ بانوی جویای کار در روستای اشترمل فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

23 تير 1399 14:14
شیوه محاسبه و رقم دقیق حقوق بیمه بیکاری در ایام کرونا اعلام شد

شیوه محاسبه و رقم دقیق حقوق بیمه بیکاری در ایام کرونا اعلام شد

همه گیری ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته سبب شد تا ادامه فعالیت بسیاری از کسب وکارها دچار مشکل شود و به همین دلیل بسیاری از شاغلان به صورت موقت و یا دائم شغل خود را از دست دادند. موضوعی که مسئولان در ستاد ملی کرونا را بر آن داشت تا در حمایت از این کارگران تصمیماتی چون پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیبدیده و پیش بینی مستمری بیمه بیکاری برای بیکاران اتخاذ کنند.

14 تير 1399 13:50
چالش ها و فرصت های کارآفرینی در حوزه «تبلیغات»

به مناسبت روز تبلیغ بررسی شد
چالش ها و فرصت های کارآفرینی در حوزه «تبلیغات»

«تبلیغ « با زندگی انسان ها گره خورده است؛ چه آنگاه که پیامبران در صدد رساندن پیام وحی به مردم و پیروان خود بودند و چه امروز که همه زندگی آدمها با تبلیغ و تبلیغات گره خورده است. در صدر اسلام نیز آئین مسلمانی از یک سو با کلام دلنشین پیامبر رحمت و خاتم النبیین و از سوی دیگر با هزینه ثروت حضرت خدیجه (س) در این راه همراه بود و این شاید گویای این است که همواره باید محتوای پیام از یکسو و هزینه های مادی از سوی دیگر در خدمت تبلیغ و تیلیغات قرار گیرد تا بتواند اهداف مبلغ و صاحبان تبلیغات را به نتیجه برساند. با گذشت قرن ها بویژه در دنیای معاصر نیز نه تنها تبلیغ و تبلیغات ارزش و اهمیت خود را از دست نداده بلکه خود به صنعت سودآور، اشتغالزا و کارآفرینی تبدیل شده که همه چیز را از آن خود نموده است.

14 تير 1399 13:0
نحوه پرداخت و میزان مستمری متقاضیان بیمه بیکاری

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تشریح کرد
نحوه پرداخت و میزان مستمری متقاضیان بیمه بیکاری

سرانجام پس از سه ماه بلاتکلیفی پرداخت مستمری متقاضیان بیمه بیکاری ناشی از همهگیری ویروس کرونا آغاز شد. پرداختی که از همان ابتدا حاشیه هایی را به دنبال داشت و به دلیل مشخص نبودن مکانیسم تعیین مستمری با اعتراض بر پیش از همه گیری کرونا بخی از متقاضیان که بیش از سه ماه از بیکاریشان در اسفندماه میگذرد همراه شد. اما رقمهای پرداخت شده به متقاضیان در اسفندماه با این شیوه محاسبه تفاوت داشت، تفاوتی که مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابــطه با آن به خبرنگار بازارکار مــیگـــوید: ایــنــکــه چــه مــبــلــغــی پــرداخــت شــده است و مبنای محاسبه چه بوده است تاکنون مصوبهای برای وزارت کا

9 تير 1399 12:47
باغ شیشه ای؛ کسب وکاری از جنس گل

یک کار تیمی برای بانوان کارآفرین
باغ شیشه ای؛ کسب وکاری از جنس گل

انسان ها همواره عاشق گل و گیاه هستند و دوری از گل را بر نمی تابند. شاید همین، بهانه ای شده تا حافظ بگوید «گل عزیز است غنیمت شمریدش صحبت». انسان ها چه در شهر باشند و چه در روستا و چه در خانه های ویلایی و حیاط دار و یا آپارتمان، چه در غم و یا شادی دوست دارند در کنار گل باشند و به عزیزانشان گل هدیه کنند و آنها را با اهدای گل عزیز و محترم بدارند. گل مظهر خوبی ها، احساس خوب برای روابط عاشقانه و صمیمی انسان هاست، چه اینکه وجودش عزیز است و مایه نشاط و انبساط خاطر. در این شماره بازارکار سراغ بانوانی رفتیم که کارشان با گل و گیاه است؛ نازی خلیلی و عاطفه گلیزاده کوشیده اند نه تنها زندگیشان بلکه کسب و کارشان را با گل بسازند، گل هایی که با ایده و خلاقیت گره خورده و کسب و کار بانشاط و درآمد خوب را برای آنها رقم زده است. آنها در کسب و کاری که با نام خانه ‘گل گلوریا راه اندازی کرده کوشیده اند ، کسب و کارشان را با گل بسازند کسب و کاری که برای زندگی مردم آپارتمان نشین و شهری مشتری خوبی دارد؛

7 تير 1399 12:48
انهدام دو باند جعل مدرک تحصیلی در میدان انقلاب و محله اتابک تهران

گزارش ویژه بازارکار
انهدام دو باند جعل مدرک تحصیلی در میدان انقلاب و محله اتابک تهران

کشف بیش از ۳ هزار مدرک جعلی در میدان انقلاب و انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در محله اتابک تهران خبرهایی بود که در هفته های گذشته بازهم حقیقت تلخ فروش و جعل مدرک تحصیلی در کشورمان را بر سر زبانها انداخت. حقیقتی که این روزها با شروع به کار مجلس یازدهم و انتشار خبر جعلی بودن مدرک تحصیلی یک نماینده و تردید در وضعیت مدرک تحصیلی هشت نماینده دیگر روی دیگر این واقعیت تلخ را به ما نشان داد که این موضوع حتی تا سطوح بالای مدیریتی و تصمیمگیری کشور رسوخ کرده است. مشکل آنجاست که برخی به راحتی با داشتن مدارک جعلی از پله های ترقی بالا رفته و در مقابل جوانان زیادی باوجود سالها تلاش و کسب مدارک تحصیلی از بهترین دانشگاههای کشور از داشتن شغل محرومند.

7 تير 1399 12:3
محدودیت اشتغال دانش آموختگان روابط عمومی در بخش دولتی

امیر عباس تقی پور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی تشریح کرد:
محدودیت اشتغال دانش آموختگان روابط عمومی در بخش دولتی

از روابط عمومی به عنوان هنر و علم اجتماعی نام میبرند که درون و برون دستگاه را به هم پیوند میدهد. درواقع روابط عمومی چشم وچراغ یک دستگاه و مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند. موضوعی که سبب شده تا در بسیاری از سازمانها مخصوصاً در بخش خصوصی روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. البته نمیتوان در این مسیر نقش عدم آگاهی برخی از مدیران را در اهمیت روابط عمومی نادیده گرفت. مدیرانی که بدون توجه به مهارتهای موردنیاز کارپردازان روابط عمومی میپندارند که کارکنانی با هر سطح دانش و مهارت را میتوانند در روابط عمومی مشغول به کار کنند.

12 خرداد 1399 14:30
بانوی کارآفرینی که تلاش را معنی بخشید

از تعطیلی کارگاه فرش بافی تا راه اندازی کارگاه چرم دوزی
بانوی کارآفرینی که تلاش را معنی بخشید

بانوی کارآفرین کردستانی، با اشاره به اینکه هرکاری همت بلند و تلاش مضاعف میطلبد، گفت: در طول این 12 سال فعالیت خود چه در سنندج و چه در استانهای دیگر، موفق به دریافت وام از سوی هیچ سازمان و ارگان دولتی نشدهام، اما برای موفقیت سعی کردم از جیب و سرمایه خود خرج کنم و حتی از مخارج ضروری خود نیز دست بکشم. زهرا اجاقی، کارآفرین حوزه چرمسازی است که به مدت 12 سال در شهر سنندج کارگاه چرمدوزی راه اندازی کرده و 43 نفر را در زیرمجموعه خود مشغول به کار کردهاست.

12 خرداد 1399 14:27

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟