گزارش

کدامیک برای استارتاپ‌ها بهتر است: انتخاب رهبر از درون تیم یا استخدام آن؟

کدامیک برای استارتاپ‌ها بهتر است: انتخاب رهبر از درون تیم یا استخدام آن؟

یکی از مزایای راه‌اندازی استارتاپ این است که برای هدایت آن به یک عمر تجربه نیاز نیست اما در عین حال اگر از مشاوره یک رهبر مجرب هم بی‌نصیب باشد، ممکن است با تصمیمی اشتباه به نقطه پایان برسد. با توجه به این مساله ترجیح می‌دهید تیم رهبری را از افراد درون استارتاپ انتخاب کنید یا از کسانی که در شکل گیری آن نقش نداشته‌اند کمک بگیرید؟ «Joe Procopio» با بیش از ۲۰ سال تجربه در تاسیس شرکت‌های کوچک و بزرگ معتقد است که پاسخ به این سوال برای هر استارتاپ متفاوت است و انتخاب هر یک از این دو روش مزایا و معایب خود را دارد.

18 شهريور 1399 9:46
کشور ما در ایجاد شغل برای نخبگان ناتوان است

کشور ما در ایجاد شغل برای نخبگان ناتوان است

سال‌هاست که در نشریات ایران و جهان از کشور ما به عنوان مهم‌ترین سرزمینی یاد می‌شود که نخبگانش قراری برای ماندن ندارند. درباره این موضوع مفصل بحث شده و مسئولان کشور نیز برنامه‌هایی را جهت رفع آن در پیش گرفته‌اند، اما تاکنون این روند مهاجرت نه تنها کاهش نیافته که سیر صعودی نیز به خود گرفته است، در صورتی که کشور ما اکنون در بسیاری از حوزه‌ها به این نخبگان که خود پرورده و هزینه‌های زیادی را صرف این پرورش کرده، نیازمند است. این «مساله» مهم را با محمدعلی زلفی گل، استاد برجسته شیمی، رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا و همچنین قائم مقام سابق بنیاد ملی نخبگان به بحث نشستیم. او در سال ۱۳۸۳ مقاله مهمی را در فصلنامه سیاست گذاری علم و پژوهش «رهیافت» با عنوان «مهاجرت ژن‌ها» منتشر و در آن نکات بسیار مهمی را در زمینه مهاجرت نخبگان مطرح کرد.

18 شهريور 1399 9:29
ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها برای حل مسائل اجتماعی

شریعتمداری تاکید کرد:
ضرورت به کارگیری استارتاپ‌ها برای حل مسائل اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی چهار ساعته با مدیران و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در جریان نتایج آخرین یافته ها و مطالعات انجام شده در این موسسه قرار گرفت. برای اولین بار نشست گفت و شنود چهار ساعته مدیران و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش با " محمدشریعتمداری" وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی برگزار و نتایج بیش از 30 تحقیق در حوزه رفاه و تامین اجتماعی بررسی شد. وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پس از استماع نتایج ارائه شده توسط محققان و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش گفت: موسسه عالی همچون گذشته، باید آن دسته از مطالعات کاربردی را که مسئله مهم و روز وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی است، اجرا نماید و سپس حاصل این پژوهش مورد نیاز در فرآیند سیاستگذاری مورد استفاده قرار می گیرد.

18 شهريور 1399 8:56
اشتغالزایی و ارزآوری گیاهان دارویی با جهش ۱۰ برابری تولید در اصفهان

اشتغالزایی و ارزآوری گیاهان دارویی با جهش ۱۰ برابری تولید در اصفهان

نمودار بررسی آمار کشت گیاهان دارویی در اصفهان نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید جهش ۱۰ برابری تولید در استحصال انواع محصولات این بخش را نشان می‌دهد.

15 شهريور 1399 8:51
زنان شاغل چگونه زندگی خود را مدیریت کنند؟

زنان شاغل چگونه زندگی خود را مدیریت کنند؟

یک روانشناس درباره راهکارهای رفع آشفتگی‌‌ها و اختلافات بین زنان شاغل و همسرانشان توضیحاتی داد. نرگس مومنی جو روانشناس بالینی و خانواده درمانگر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زنان شاغل و مشکلات آن‌ها، اظهار کرد: امروزه در جهانی زیست می‌کنیم که دیگر الگوی قدیمی شاغل بودن یک نفر (معمولا پدر و مرد خانواده) و مصرف کننده بودن دیگر اعضا، پاسخگوی نیاز‌ها و شرایط اقتصادی نیست.

10 شهريور 1399 11:32
چند بنگاه اقتصادی، از طرح معافیت بیمه کارفرمایی استفاده کردند؟

چند بنگاه اقتصادی، از طرح معافیت بیمه کارفرمایی استفاده کردند؟

۱۸ هزار و ۶۶۳ بنگاه اقتصادی شرایط لازم برای بهره‌مندی از مزایای طرح معافیت بیمه کارفرمایی را داشتند؛ همچنین ۶ هزار و ۹۰۳ کارفرما، هشت هزار و ۸۳۱ کارورز را در سال گذشته در قالب این طرح جذب کردند. با توجه به آمار بالای بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، طرح معافیت بیمه کارفرمایی برای فراهم کردن شرایط جذب پایدار نیروی کار شغل اولی فارغ‌التحصیل دانشگاهی توسط کارفرما در سال ۱۳۹۷ اجرا شد.

9 شهريور 1399 16:15
تبعیض در پرداخت حقوق معلمان به سبک مدارس غیرانتفاعی انتفاعی

تبعیض در پرداخت حقوق معلمان به سبک مدارس غیرانتفاعی انتفاعی

معلمان مدارس غیرانتفاعی درددل زیاد دارند. آن‌ها سال‌هاست سیاهه‌ای از مشکلات و مطالبات خود نوشته‌اند و درحال دوتادوتا چهارتا کردن دخل‌وخرج‌ها هستند تا بتوانند با حقوق اندکی که دریافت می‌کنند، همه‌چیز را جفت‌وجور کنند، اما هربار که می‌رسند پشت در کلاس درس، تمام دغدغه‌های شغلی خود را کنار گذاشته، سعی می‌کنند امیدواری را به نسل آینده منتقل کنند و خود نیز همچنان امیدوار بمانند تا شرایط به‌سمت بهبود پیش برود. حقوقشان بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است، درحالی‌که شورای‌عالی کار حداقل مزد را در سال ۹۹، یک‌میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ تومان اعلام کرده است؛ این یعنی آن‌ها کمتر از نصف پایین‌ترین دستمزد را می‌گیرند.

5 شهريور 1399 17:35
کلاهی که بر سر کارگران غیرنیشکری هفت تپه رفت

به کارگر وعده استخدام دادند، اما اخراج نصیبش شد!
کلاهی که بر سر کارگران غیرنیشکری هفت تپه رفت

با وجود اينكه به کارگران بخش‌های غیرنیشکری، دفع آفات، فنی صنعتی شرکت هفت تپه وعده استخدام داده شده بود و روزانه ۱۴ ساعت كار مداوم انجام مى دادند، اما بعد از يكسال كار سخت اخراج شدند. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از سال ۱۳۹۴ در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری از ابتدا غلط و بی ضابطه بوده و سرانجام خوشی نداشته است. از زمانی که خصوصی سازی صورت گرفته تا به الان، روز به روز حال هفت تپه بدتر شد. طی ۵ سال گذشته وعده‌های بسیاری به کارگران این شرکت داده شده، که راه به جایی نبرده است.

5 شهريور 1399 9:29

برنامه های توانمندسازی،قانونی و حمایتی بهزیستی از جامعه هدف در کشور

بهزیستی سازمانی مهم با جامعه هدف بزرگ و وظایف متعدد مصداق عبارت «یک سر و هزار سودا» است با این وجود به نظر می‌رسد این سازمان با توجه به بودجه و اعتبارات خود به ویژه در دولت تدبیر و امید تا حد زیادی توانسته برنامه‌های کارآمد و موثری را از جمله واگذاری مسکن برای خانواده بزرگ بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار و معلولان اجرا کند.

4 شهريور 1399 12:46
بررسی علت بیکاری جوانان تحصیل‌کرده بعد از اخذ مدرک

بررسی علت بیکاری جوانان تحصیل‌کرده بعد از اخذ مدرک

در حالی که نیاز کشور به ویژه در حوزه صنعت و عمران به جوانان متخصص و آموزش دیده بسیار زیاد است متاسفانه به علت عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و دولت نرخ بیکاری به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش پیدا شده است.

3 شهريور 1399 12:23

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟