نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی طي سالهای اخير تحولات متعددي باعث تغيير افقهاي سياسي و اقتصادي کشورها شده است، اما در يک واقعيت هيچ تغييري ايجاد نشده و آن اهميت کارآفريني است. امروزه ارتباط میان رسانه و کارآفرینی پیش از پیش شدت یافته است و رسانهها از یک سو منعكس کننده ارزشها و هنجارهاي جامعهاند و از سوي ديگــــر، آنها را وسيله اعمال ارزشها میدانند که میتوانند تأثیر عمیق و مؤثری بر برداشت عمومی در مورد کارآفرین و کارآفرینی داشته باشند و رفتار مردم را تحت تأثیر قرار دهند.
متأسفانه در كشور ما به دلايل گوناگون تا کنون به آموزش و پرورش كارآفريني و ترغيب افراد بالقوه كارآفرين و نوآور چندان توجهي نشده است و زمان زیادی نیست که کلمات کارآفرین و کارآفرینی در رسانههای کشورمان تکرار میشود، به همین دلیل با فرا رسیـــدن 6 مردادماه که چند سالی است در کشورمان با نام «روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای» نامگذاری شده است به بررسی «نقش مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی» پرداختیم.
14 امرداد 1393 12:14