مقاله و پژوهش

ضرورت جاگیری استارت آپ های معدنی در پازل اقتصاد کشور

ضرورت جاگیری استارت آپ های معدنی در پازل اقتصاد کشور

سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور و کارآفرینی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و مستقل است که به عنوان بزرگترین و با ارزش‌ترین دارایی‌ کشور، باید مورد توجه قرار گیرد.

6 دی 1398 21:36
شکست چگونه می‌تواند به شغل و حرفه شما کمک کند

شکست چگونه می‌تواند به شغل و حرفه شما کمک کند

همیشه نباید با یک روش مشکل یاد بگیرید اما مردم به‌ندرت درس‌هایی را که یاد می‌گیرند، فراموش می‌کنند. شکست آزاردهنده و در عین حال آموزنده است. در حالی که دست نیافتن به هدف حس خوبی ندارد، اما وقتی که در زمینه پیشرفت شغلی و زندگی شخصی شکست پیش می‌آید، یکی از بهترین آموزگاران است و می‌توان از آن درس گرفت.

6 دی 1398 18:0
انقلاب در بازار کار

انقلاب در بازار کار

سال ۲۰۱۹ یک سال پر فراز و نشیب در بازار کار بود؛ به‌ویژه در آسیا، جایی که وضعیت اقتصادی بسیار چالش‌برانگیزتر از اروپا یا آمریکاست و تحولات سریع دیجیتالی تاثیر عمده‌ای بر کارفرمایان و کارمندان داشته است. در این سالی که در روز‌های انتهایی آن به سر می‌بریم، بسیاری از مشاغل مورد تهدید قرار گرفته‌اند، به‌عنوان مثال بانک HSBC که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان است، قصد دارد ۱۰ هزار شغل را برای کاهش هزینه‌هایش حذف کند. البته علائم مثبتی نیز درخصوص رشد در بازار کار در منطقه مشاهده شده است. یکی از این موارد، افزایش حقوق و دستمزد است که آسیا انتظار دارد در سال جدید شاهد آن باشد زیرا کشورهای آسیایی از نظر افزایش حقوق و دستمزد در سال جاری جزو ۵ رتبه برتر جهانی قرار گرفتند.

3 دی 1398 8:46
عوارض کم خوابی و اثرات منفی آن

تاثیر کم خوابی بر شغل و سلامتی افراد

امروزه بیش‌تر افراد شاغل هستند و برای تأمین زمان به منظور انجام فعالیت‌های روزمره، تغییراتی را در زندگیِ خود اعمال می‌کنند که از پیامدهای آن ناآگاهند. افزایش بهره‌وری به عوامل متعددی بستگی دارد که پیش از هر چیز، در سایه‌ی توجه به بهداشت و سلامت برآورده می‌شود. یکی از راه‌های تأمین زمان، کم‌کردن زمان خواب است که در ادامه به مضرات کم خوابی و تاثیر آن بر شما و شغل‌تان اشاره می‌کنیم.

27 آذر 1398 23:6
استارت‌آپ‌های یک شبه دولتی در راهند

استارت‌آپ‌های یک شبه دولتی در راهند

دولتی‌ها و در مرکز آنها، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مدینه فاضله‌ای از این اکوسیستم ترسیم کرده‌اند که هر کسی در این حوزه فعال نباشد، تصور خواهد کرد که ایران بهشت استارت‌آپ‌هاست.

24 آذر 1398 22:59
دغدغه‌های کارآفرینی از دریچه مستند

دغدغه‌های کارآفرینی از دریچه مستند

مستند «راویج»، ساخته «صادق داوری‌فر» فیلمی است که تلاش دارد تا با یک سیاق خلاقانه، بخشی از مشکلات و نارسایی‌های فعالان کارآفرین در حوزه گردشگری را برجسته سازد.

24 آذر 1398 22:34
چگونه کارآفرین باشیم؟

چگونه کارآفرین باشیم؟

کارآفرینان در بعضی موارد امکان دارد به علل گوناگون فرصت های خوبی را از دست بدهند؛ ولی از این که فرصتی را از دست بدهند نمی ترسند، برای این که در واقع خودشان فرصت ها را بوجود می آورند. اشخاص عادی مدام به دنبال این هستند که از تمامی پیشنهادات و فرصت های بوجود آمده استفاده کنند

24 آذر 1398 22:16
سه اشتباه مهلک در زمینه جذب نیروهای جدید

سه اشتباه مهلک در زمینه جذب نیروهای جدید

هیچ مدیر یا رئیسی نیست که دوست داشته باشد افراد نامناسبی را استخدام کند و زیردستانش، یکسری افراد نالایق و ضعیف باشند. از سوی دیگر، فرآیند فراخوان جذب نیرو، مصاحبه، گزینش و آموزش نیروهای جدید، فرآیندی پیچیده، طاقت‌فرسا و مملو از آزمون و خطاست که معمولا مدیران دل خوشی نسبت به این کار ندارند اما واقعیت آن است که هر مدیری باید این فرآیند را خیلی جدی بگیرد و نهایت دقت و تلاش خود را برای شناسایی و جذب و نگهداشت بهترین نیروهای انسانی‌اش مبذول دارد و اینجا همان جایی است که اغلب مدیران تازه‌کار و کم‌تجربه در آن دچار مشکل و چالش‌های جدی هستند چراکه بدون داشتن تجربه کافی در این زمینه و تمرین عملی فرآیند جذب نیروها نمی‌توان با اطمینان وارد این آزمون سخت و حساس شد و از آن سربلند بیرون آمد.

17 آذر 1398 17:27
ساختار منابع انسانی بانک‌ها در تحول دیجیتالی

ساختار منابع انسانی بانک‌ها در تحول دیجیتالی

تحویلداران بانک که درصد قابل توجهی از نیروی انسانی هر بانک را به خود اختصاص می‌دهند بعد از ارتقاء یا در واحدهای صف در پست‌های مدیریتی می‌مانند یا بر اساس تخصص و تحصیلات و نیاز سازمانی به ستاد بانک منتقل می‌شوند. با استخدام نیروی جدید این حرکت به طور مستمر ادامه یافته و منجر به تورم شدید نیرو در ستاد و حتی جابجایی‌های افقی در پست‌های مدیریتی در شعب شده و بانک بعد از مدتی مواجه با عدم تعادل نیروها در صف و ستاد، قفل شدن امور، تداخل کارها و کاهش انگیزه‌های کاری شده و هزینه‌های عمومی نیز به سمت وضعیت غیر قابل کنترل پیش می‌رود.

17 آذر 1398 17:16
معرفی تجربه ترکیه در حمایت از تولید

معرفی تجربه ترکیه در حمایت از تولید

افزایش آزادسازی تجاری در ترکیه از دهه 1980 میلادی به افزایش سهم بنگاه های کوچک و متوسط در این کشور منجر شد، به گونه ای که امروزه این بنگاه ها سهم قابل توجهی از کسب وکارهای این کشور و میزان اشتغال آن را بر عهده دارند.

11 آذر 1398 23:38

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟