مقاله و پژوهش

فکر طراحی چگونه می تواند درحل مشکلات کسب و کار به ما کمک کند؟

فکر طراحی چگونه می تواند درحل مشکلات کسب و کار به ما کمک کند؟

فکر طراحی در حل مسئله، همواره مهم‌ترین سؤال را در کسب‌وکار مطرح می‌کند: «چرا؟» باور غلطی که بیشتر اوقات چهرۀ زشتش را نمایان می‌کند، این است که اگر برای رسیدن به اهداف یا از‌میان‌بردن موانع فقط باید یک‌بار تلاش کنیم، کار تمام است.دراین‌باره، الگوهای رفتاری اینترنت بیشترین تقصیر را دارند. ایران مدیر در این مقاله موضوع فکر طراحی و کارکردهای آن را بررسی می‌کند.

9 آذر 1398 15:23
چگونه می‌توانید با ایجاد انگیزه از کاری که دوست ندارید لذت ببرید؟

چگونه می‌توانید با ایجاد انگیزه از کاری که دوست ندارید لذت ببرید؟

انگیزه کار به چه چیزهایی بستگی دارد؟ اگر تابه‌حال داستان‌های معروف‌ترین کارآفرینان یا تاجران بااستعداد را مطالعه کرده باشید، درمی‌یابید که تعداد معدودی از آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند:آن‌ها در انجام بسیاری از کارها ناکام بودند و باید با ایجاد انگیزه کار تغییری در روش‌های خود ایجاد می‌کردند تا بتوانند در مسیر موفقیت و توسعه فردی قرار گیرند.

9 آذر 1398 15:9
ضرورت غنی سازی شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی

ضرورت غنی سازی شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی

ارتزاق و تامین معاش از چشمه‌ساری پاک و بابرکت و مشارکت در رفع مشکلات هم‌نوع به‌منظور ایجاد تعادل اجتماعی برای برخورداری از زمینه‌های یک زندگی با رفاه نسبی از ضرورت‌های رفتار جامعه‌شناختی و خانوادگی است و در آیین و مذهب ما به‌درستی بر آن تاکید شده و اساسا مردمان با همین بخش از ضرورت رفتاری، قدرت حرکت و تعالی پیدا می‌کنند؛ زیرا باور داریم که گره‌گشایی از کار خلق در ردیف برجسته‌ترین عبادات، معرفی می‌شود.

9 آذر 1398 14:58
چطور به شغل دلخواه خود برسیم

چطور به شغل دلخواه خود برسیم

اکثر مردان و زنان آرزو دارند بعد از گرفتن مدرک، وارد بازار کار شوند و شغل مناسب و مورد دلخواهشان را پیدا کنند اما این روزها خبری از کسب و کار مناسب نیست و به همین دلیل مردم از مهارت و تخصص در انتخاب شغل چشم‌پوشی می‌کنند. مشاوران و روانشناسان پیشنهادهایی برای انتخاب شغل مناسب دارند که در ادامه می‌خوانید .

9 آذر 1398 14:49
تکنیک های مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

تکنیک های مدیریت سئو برای کسب و کارهای کوچک

طراحی یک استراتژی کاربردی در حوزه مدیریت سئو اهمیت بسیار زیادی دارد. اشتباه بسیاری از برندها در این زمینه اتکای صرف به چند تکنیک قدیمی و کاملا کلیشه ای است. همین امر موجب ناتوانی آنها در پاسخگویی مناسب به نیازهای تازه مخاطب خواهد شد. امروزه مدیریت سئو در قالب حرفه ای از دل مطالعه چند مقاله ساده امکان پذیر نیست. ما نیازمند تکنیک های حرفه ای و مطمئن هستیم. بهترین راهکار استفاده از توصیه های افراد ماهر در زمینه مدیریت سئو است.

8 آذر 1398 15:2
بازاریابی محتوایی و جهت بخشی به استارت آپ ها

بازاریابی محتوایی و جهت بخشی به استارت آپ ها

اغلب افراد نکات مختلفی در مورد اهمیت محتوای جذاب در دنیای بازاریابی شنیده اند. تعریف هایی این چنینی به طور معمول در قالب «محتوا پادشاه است» بیان می شود. کاربرد اصلی بازاریابی در معنای عام برای برندها ایجاد تمایز میان خود و رقباست. به این ترتیب امکان جلب نظر مشتریان به طور ویژه فراهم می شود. وقتی در مورد وضعیت کسب و کارها در دوران کنونی صحبت می کنیم، باید به تغییر و تحولات عرصه کسب و کار نیز توجه داشته باشیم. این امر موجب نگاه انتقادی به وضع موجود کسب و کارها می شود.

8 آذر 1398 14:51
چگونه به‌عنوان فریلنسر مذاکره موفق‌تری داشته باشیم؟

چگونه به‌عنوان فریلنسر مذاکره موفق‌تری داشته باشیم؟

فریلنسرها روز‌به‌روز نقش خود را در دنیای کسب‌وکار پررنگ‌تر می‌کنند. امروز یک‌سوم نیروی کار آمریکا یعنی حدود ۵۷ میلیون نفر از ۱۶۰ میلیون نیروی کاری این کشور، فریلنسر هستند. آمار مذکور، چهار میلیون نفر یعنی حدود ۱۳ درصد بیشتر از آمار سال ۲۰۱۴ است.فریلنسرها بخش عمده‌ای از چالش‌های کاری خود را در مذاکره با کارفرما تجربه می‌کنند. پیداکردن شیوه‌ای بهینه برای مذاکره، به موفقیت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.

8 آذر 1398 14:21
خداحافظی با شغل‌های تکراری؛ سلام به کارآفرینی

خداحافظی با شغل‌های تکراری؛ سلام به کارآفرینی

علم(Knowledge) دانستن در برابر نداستن است (به همه دانستی‌ها صرف نظر از نوع آن علم می‌گویند.) مطابق این تعریف علم با تولد بشر متولد شد و همه رشته‌ها علم هستند؛ اما نکته قابل توجه این است که بسیاری کارآفرینی را به‌عنوان علم تلقی نمی‌کنند و به صرف داشتن ویژگی‌های کارآفرینی برای کارآفرین شدن بسنده می‌کنند.

7 آذر 1398 3:55
مشاغل و صنایع کلیدی در شاهنامه

مشاغل و صنایع کلیدی در شاهنامه

شاهنامه فردوسی علاوه بر این که از جنگ‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌های قهرمانان و پهلوانان می‌گوید، روایتی از اوضاع جامعه و وضعیت معیشتی مردم در روزگار گذشته ایران را هم بیان می‌کند. از این نظر، شاهنامه فردوسی آینه تمام‌نمای اوضاع نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایرانی در دوران باستان است. انگار هیچ موضوعی از دیدِ حکیم توس پنهان نمانده و همین نکته‌بینی و جامع‌نگری او، شاهنامه را ماندگار کرده است. در این نوشته، نگاهی داریم به مشاغل و صنایعی که منبع درآمد ایرانیانِ باستان بوده‌اند و در شاهنامه فردوسی به آن‌ها اشاره شده است.

4 آذر 1398 4:5
خیل عظیم بیکاران نتیجه عدم مهارت‌آموزی

خیل عظیم بیکاران نتیجه عدم مهارت‌آموزی

اگر امروز سخن از میلیون‌ها بیکار تحصیل‌کرده در ایران می رود، دلیل واضح آن عدم توانایی آنان در جذب ‏شدن در مشاغلی مولد و فنی است.

3 آذر 1398 17:36

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟