چگونه یک استارتآپ با سرمایه مشتریان آینده تاسیس کنیمتصور غالب در محافل کارآفرینی این است که تنها روش شروع و رشد یک کسبوکار این است که ایده درخشانی داشته باشید، یک طرح کسبوکار خوب برای آن بنویسید، با پولی که قبلا پساندازه کردهاید، یا با کمک سرمایهگذاران فرشته یا خطرپذیر برای آن سرمایه تامین کنید، طرح را اجرا کنید و پولدار شوید! اما فرد ویلسون، به عنوان یک سرمایهگذار خطرپذیر میگوید: «واقعیت این است که مبلغی که استارتآپها در دور اول تامین سرمایه خود به دست میآورند، ارتباطی به موفقیت آنها ندارد.» یعنی اینطور نیست که هر چقدر در مرحله اول سرمایه بیشتری جذب شود، شانس موفقیت آن استارتآپ بیشتر است. سوالی که پیش میآید این است که راه جایگزین چیست؟ یک استارتآپ اگر ارزش پیشنهادی خوبی برای محصول خود داشته باشد و بتواند خریداران آینده را که به آن محصول نیاز دارند متقاعد کند، میتواند با کمک مشتریان تامین سرمایه کند. این نوع تامین سرمایه، به اندازه کارآفرینانی که یک استارتآپ تازه راهاندازی میکنند، مفید است و به ارزش پیشنهادی و مهارتهای بازاریابی شما بستگی دارد.
29 بهمن 1398 14:18