مقاله و پژوهش

آیا سال نکو از بهارش پیداست؟

افزایش بی سابقه حقوق کارگران؛سالی که نکوست از بهارش پیداست؟

در این زمینه ذکر نکاتی چند قابل تامل است؛ ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که کارگران با دارا بودن بخش عمده نیروی فعال کشور، نقش بی بدیلی در تولید و رشد اقتصادی کشور دارند و توجه به خواسته های برحق آنها در شرایط فشار تورمی یک اولویت و نیار است. نمی توان به دنبال جهش تولید و مانع زدایی از آن بود در حالی که بخش عمده نیروی کار کشور با تورم کمرشکن و گرانی بی سابقه دست و پنجه نرم کند.!

22 اسفند 1400 17:26
وزیر نفت سند «جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت» را ابلاغ کرد

سند جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت ابلاغ شد

وزیر نفت سند «جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت» را ابلاغ کرد.

11 بهمن 1400 15:48
مصوبه «سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه)»

از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد؛

از سوی وزیر آموزش و پرورش، مصوبه جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی، با عنوان مصوبه «سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه ها و آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

13 امرداد 1400 17:12
انتظارات فعالان حوزه ICT از رئیس جمهور آینده

در یک گزارش تحلیلی عنوان شد؛

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و سندیکای صنعت مخابرات کشور در گزارشی تحلیلی اهم انتظارات فعالان این صنعت را از رئیس جمهور آینده اعلام و ۴۸ برنامه را در لیست انتظارات بیان کردند. به گزارش بازارکار به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در این گزارش تحلیلی که توسط فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران و داوود ادیب رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران تهیه شده است، در خصوص انتظارات از رئیس جمهور آینده آمده است:

28 ارديبهشت 1400 13:0
آشنایی با روش شغل یابی در لینکدین

چگونه با بروزرسانی پروفایل لینکدین شانس استخدام در شغل جدید را افزایش دهیم؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب است که بیشتر برای کاریابی و استخدام نیروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال یافتن شغل جدید باشید، پروفایل لینکدین شما می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و می‌توانید با تغییراتی در آن، چنین موضوعی را به دیگران اطلاع دهید و شانس بیشتری برای جلب نظر کارفرمایان داشته باشید.

15 دی 1399 11:34
منظور از اصول و فنون مشاوره چیست ؟

منظور از اصول و فنون مشاوره چیست ؟

گنا: يكى از مسائل مهم و ضرورى براى مشاوران، آگاهى از فنون گوناگون مشاوره و يادگيرى آنها مى‏باشد. تنوع مشكلات و روحيات مراجعان به قدرى است كه مشاور هرچه با فنون بيشترى آشنا باشد و تجربه افزون‏ترى در به كارگيرى آنها كسب كند، باز هم از يادگيرى فنون جديد بى‏ نياز نخواهد بود.

18 شهريور 1399 9:38
بیکاری، آن روی سکه مدرک‌گرایی

بیکاری، آن روی سکه مدرک‌گرایی

این روزها که صدها هزار خانواده ی ایرانی چشم به راه نتایج کنکورهستند و هزاران جوان دغدغه ورود به مقاطع ارشد و دکتری را دارند، بازار کار در انتظارشان همواره در هاله ای از ابهام قرار دارد. اگر شرط ورود به بازار کار و استخدام مدرک است، چرا کارفرمایان و مدیران شرکت ها به دنبال مهارت های ما هستند و اگر مهارت مهم است، چرا مجبورهستیم، چندین سال از عمر خود را صرف کنکور و دانشگاه کنیم، درحالی که می توانیم این بازه ی مهم زمانی عمر خود را صرف کسب مهارت کرده و زودتر به سمت شغل مورد نظر خود رفته و کسب درآمد نماییم.

16 شهريور 1399 8:48
ریشه‌های مدرک‌ سازی

ریشه‌های مدرک‌ سازی
نوشته : عباس عبدی

هنگامی که همه ‌چیز صوری و از محتوا تهی شود، بهتر از این نتیجه‌ای نخواهد داد. در هیچ جامعه سالمی معیار انتخاب افراد، مدرک تحصیلی نیست. هنگامی که مدرک معیار شد، از دری وارد شود، از در دیگر نیز تقلب خواهد آمد.

26 ارديبهشت 1399 8:41
توصیه‏‌هایی برای تأمین مالی کسب‏‌و‏کارها در مواجهه با بحران کووید-۱۹

توصیه‏‌هایی برای تأمین مالی کسب‏‌و‏کارها در مواجهه با بحران کووید-۱۹

گزارش حاضر با هدف ارائه توصیه‏‌هایی برای تأمین مالی کسب‌‏وکارها در راستای کاهش معضلات مالی آنها در شرایط فعلی که اقتصاد ایران از یک سو با بحران‌‏هایی از قبیل تحریم‌ها، کسری شدید بودجه و کاهش قیمت جهانی نفت و از سوی دیگر با بحران کووید-۱۹ مواجه است به رشته تحریر درآمده است.

1 ارديبهشت 1399 13:17
افق جدید در رابطه علم، تکنولوژی و کسب‌و‌کار

افق جدید در رابطه علم، تکنولوژی و کسب‌و‌کار

سال‌ها پیش هابرماس نظریه «حوزه عمومی» را مطرح کرد. در این نظریه سه حوزه خصوصی، دولتی و عمومی تعریف شد. حوزه خصوصی از آن خانواده است، حوزه عمومی در برگیرنده‌ی گروه‌های شغلی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و وسایط ارتباط جمعی است و حوزه دولتی نیز دولت و ساختارهای آن است. حوزه‌ها بر هم تاثیر می گذارند. مثلاً «حوزه عمومی» از طریق مفاهمه، ارتباط و استدلال مبتنی بر تعقل، مواضعی اتخاذ می کند که بر فرایند اعمال قدرتِ «حوزه دولت» و همین طور رفتار «خصوصی» خود افراد تاثیراتی آگاهی‌دهنده و عقلانی‌ساز باقی می‌گذارد.

1 ارديبهشت 1399 10:2

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟