گفت و گو

فرصت های کار و اشتغال در بخش های مختلف برای ماماها وجود دارد

به مناسب 16 اردیبهشت روز ماما
فرصت های کار و اشتغال در بخش های مختلف برای ماماها وجود دارد

16 اردیبهشت روز جهانی مامایی است و روزی است که باید مقام ماما را گرامی داشت چرا که آنها کسانی هستند که قشنگ ترین لحظات یک انسان را رقم می زنند ماماها نخستین کسانی هستند که نوزادان را در آغوش میکشند و سپس در آغــوش مــادران قرار میدهــنــد و آنها فرشتگان مــهربــان زنــدگــی و پــیــــام آور شــادی بــــرای مــادران و پــدران هستند. بـــه مـــنـــاســـبت 16 اردیــــــبـــهــــــشت مـــــــــصـــــــــادف بـــــــــا ۵ می که روز جهانی مامایی است با آیـــدا عــــرفـــانـــی نـــایب رئیس جمعیت مامایی ایران به گفتگو نشستیم :

29 ارديبهشت 1399 12:7
بیش از 23 هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی میتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند

بیش از 23 هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی میتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به سؤال خبرنگار بازارکار درباره استخدام آموزشدهندگان یا آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: بیش از 23 هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی میتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند. به گزارش خبرنگار بازارکار، شاپور محمدزاده در نشست خبری خود به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی ، هفته سوادآموزی را گرامی داشت و گفت: قبل از انقلاب از هر ۱۰۰ ایرانی بالای شش سال سن، ۵۲.۵ نفر بیسواد بودند؛ خوشبختانه در آخرین سرشماری سال ۹۵ به رشد نرخ باسوادی بالای ۸۰ درصد رسیدهایم. وی افزود: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سالهها، میزان باسوادی ۴۸.۸ درصد بود که در سال ۹۵ به ۹۴.۷ رسیده است و اکنون به مرز ۹۶ درصد افزایش یافته است. در سال ۵۵، حدود ۶۱.۷ درصد مردان باسواد بودند که در سال جاری به مرز ۹۷ درصد رسیده است، اما قبل انقلاب در بین زنان ازهر ۱۰۰ نفر فقط ۳۵.۵ نفر باسواد بودند که در سال ۹۸ به بالای ۹۴ درصد رسیده است. اختلاف باسوادی بین زنان و مردان به ۲.۸ درصد رسیده است.

14 دی 1398 13:26
سومین هدف سربازی بعد از انقلاب را بشناسیم

سومین هدف سربازی بعد ازانقلاب را بشناسیم

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: سومین هدف سربازی بحث کادرسازی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای نظام است که با ایجاد قرارگاه مهارت آموزی سعی در محقق کردن این هدف را داریم.

7 دی 1398 16:16
جوان‌های امروزی اگر می خواهند موفق باشند، سراغ کار بروند

راز سلامتی «آقابگ» پیرترین کشاورز سی‌سخت

کشاورزی و باغداری از اصلی‌ترین حرفه و مشاغل مردمان شهر سی‌سخت است که از دیرباز برای امرار معاش و مخارج زندگی با همه سختی‌ها به آن می‌پرداختند و تا هم اکنون هم بیشتر مردم سی‌سخت به کار و شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند، به همین منظور به سراغ یکی از کهنه کارترین کشاورزان سی‌سختی رفتیم که هنوز با روحیه‌ای، آکنده از شور جوانی مشغول به کار و تلاش است.

7 دی 1398 15:10
حتی یک گره قالی هم بلد نبودم

فرش‌بافی که برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد کرد

شکوهی علیرغم اینکه تحصیلات دانشگاهی مرتبط با فرش و فرشبافی نداشته، اما به دلیل علاقه‌مندی به فرش و فرشبافی و ادامه کار در این حوزه، پس از مدتی تصمی می‌گیرد تا در یکی از شاخه‌های رشته فرش‌بافی تحصیل کند و علیرغم داشتن مدرک کارشناسی ارشد شیمی آلی اقدام به تحصیل در رشته فرشبافی گرایش رنگرزی می‌کند و با آشنا شدن به طراحی فرش گام‌های محکم‌تری را در مسیر فرش‌بافی و اشتغال‌زایی در این حوزه بر‌‌می دارد، به طوری که امروز با داشتن ۱۱ کارگاه فرش‌بافی برای ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

6 دی 1398 19:21
حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه نیرو

حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه نیرو

3 دی 1398 8:36
کمبود منابع انسانی شایسته و ماهر در سازمانها و شرکتها

دکتر بهزاد ابوالعلایی در گفت و گو با بازارکار مطرح کرد
کمبود منابع انسانی شایسته و ماهر در سازمانها و شرکتها

«دکتر بهزاد ابوالعلایی» استاد منابع انسانی در گفتگو با بازارکار به تشریح نقش منابع انسانی در شرایط تعدیل و تحریم پرداخت و گفت: در شرایط غیر تحریمی و عادی هنر نیست که که سازمانها به فعالیت خود ادامه بدهند بلکه بر عکس نقش مدیران و نقش منابع انسانی در شرایطی اهمیت می یابد که سازمان ها و شرکت ها در سختی و تحریم قرار می گیرند و باید از منابع انسانی خود در راستای بهره وری و موفقیت سازمان خود استفاده نمایند. این استاد منابع انسانی با اشاره به بیکاری دانش آموختگان در شرایطی که بسیاری از سازمان ها و شرکت ها با مشکل بهره وری پایین مواجه هستند گفت: در این زمینه بحث منابع انسانی بسیار مهم است و سازمان ها و شرکت ها همواره به دنبال نیروهای موثر و دانش آموختگان کارآمد هستند به عبارت دیگر گرچه با نیروی مازاد و بیکار مواجه هستیم ولی از سوی دیگر با کمبود نیروی انسانی ماهر و شایسته مواجهیم.

26 آذر 1398 8:44
کارخانه‌داری که ۲ بار از صفر شروع کرد

کارخانه‌داری که ۲ بار از صفر شروع کرد

علی اکبر رفوگران سوژه فیلم «خودکار» که اولین تولید کننده موفق مداد و خودکار در ایران است عنوان کرد که دوست دارد در ۸۹ سالگی همچنان شغل جدید به وجود بیاورد.

25 آذر 1398 22:6
اشتغالزایی؛ بزرگترین خدمت شبکه ملی اطلاعات


اشتغالزایی؛ بزرگترین خدمت شبکه ملی اطلاعات

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: بزرگترین خدمت شبکه ملی اطلاعات، اشتغالزایی است.

24 آذر 1398 23:31
الگوی نسل جوان از کارآفرین مخدوش است

الگوی نسل جوان از کارآفرین مخدوش است

زمانی که به‌جای کارآفرین از کارآفرینی بگوییم، عیار کسی که از دل کوره بیرون آمده و کسی که روی قله گذاشته شده، مشخص می‌شود». شهاب جوانمردی، مدیر فناپ و عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، از ذهنیت نسل جوان درباره کارآفرینی می‌گوید.جوانمردی در گفت‌وگو با «آینده‌نگر» گریزی به روایت سینمایی از زندگی مدیران موفق می‌زند و این‌که تا چه اندازه فرض عدم وجود شایسته‌سالاری، جامعه را از فهم دستاوردهای کارآفرینان و مدیران خوب محروم کرده است.

24 آذر 1398 22:27

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟