بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور در تبریز افتتاح می‌شود‌

بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور در تبریز افتتاح می‌شود‌
رئیس اداره فرش سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی از افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور همزمان با دور دوم سفر استانی هئیت دولت به استان در شهرك صنعتی شهید سلیمی تبریز خبر داد.  
علی سلیمانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: با حضور سید مسعود میركاظمی، وزیر بازرگانی، بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور با نام مجتمع قالیبافی «نیاكار» در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع با اعتبار 30 میلیارد ریال در شهرك شهید سلیمی تبریز به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به كمك‌های فنی و اعتباری مركز ملی فرش ایران در ساخت بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور تصریح كرد: 3 میلیارد و 370 میلیون ریال تسهیلات برای احداث این مجتمع با معرفی سازمان بازرگانی از طریق بانك صادرات استان پرداخت شده است، ضمن آنكه این مجتمع برای دریافت 10 میلیارد تسهیلات از محل اعتبارات سرمایه در گردش به بانك ملت معرفی شده و تا مبلغ 40 میلیارد برای اخذ تسهیلات پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره فرش سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی ایجاد اشتغالزایی برای 800 نفر بافنده قالی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجتمع ذكر كرد و افزود: با جذب اعتبارات لازم، سطح اشتغالزایی در سه شیفت كاری تا سقف 2 هزار نفر افزایش می‌یابد. سلیمانی سالن بافت به مساحت 2 هزار و 200 مترمربع، ساختمان اداری مستقل، سالن نمایشگاهی، مهمانسرا و 80 دار قالی ابریشم را از دیگر ویژگی‌های بزرگ‌ترین مجتمع قالیبافی كشور عنوان كرد. رئیس اداره فرش سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری دومین جشنواره گره زرین آذربایجان و نخستین نمایشگاه تابلو فرش تبریز سردرود در 23 آذر ماه سال جاری در سالن تربیت بدنی سردرود خبرداد و گفت: دومین جشنواره گره زرین آذربایجان و نخستین نمایشگاه تابلو فرش تبریز سردرود با همكاری مركز ملی فرش ایران، سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، اتحادیه فرش دستباف روستای، اتحادیه صادركنندگان فرش دستباف ایران و اتحادیه تولیدكنندگان و بافندگان شهرستان تبریز از 23 تا 27 آذر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و علاوه بر شهرداری و شورای اسلامی شهر سردرود، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، انجمن طراحان و قالیبافان آذربایجان و گالری فرش نیك هنرمندان سردرود در برگزاری این جشنواره مشاركت دارند . دومین جشنواره گره زرین آذربایجان و نخستین نمایشگاه تابلو فرش تبریز سردرود از 23 تا 27 آذر ماه سال جاری در محل سرپوشیده شهدای سردرود برگزار می‌شود.

7 آبان 1380 0:1
اخبار مرتبط
دغدغه های جدی برای هنر ایرانی
بافندگان فرش مركز اشتغالزایی پایدار كشور هستند
قالیباف‌های آذربایجان شرقی بیمه می‌شوند
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟