بافندگان فرش مركز اشتغالزایی پایدار كشور هستند

بافندگان فرش مركز اشتغالزایی پایدار كشور هستند
مظفر انصاری رئیس از دولت مردان درخواست كرد برای رفع تنگناهای كنونی این عرصه گام هایی جدی بردارند و برای احداث مجتمع های قالیبافی تسهیلاتی مهیا كنند.
به گزارش خبرنگار موج، مظفر انصاری سازمان بازرگانی اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف ایران كه به میزبانی اصفهان برگزار شد با بیان اینكه امروزه ایران ثابت قدم ترین كشور دنیاست از مسئولان دولتی خواست در مسیری به دور از جنجال و چالش در راه خود گام بردارند تا جایگاه حقیقی خود را در دنیا استحكام بخشند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رهایی از وابستگی كشور به چاه های نفت افزود: نباید با دیدگاهی منفی در این مسیر گام برداشت بلكه باید با جدیت از تك محصولی بودن اقتصاد كشور جلوگیری كنیم.
وی در ادامه به استفاده از خلاقیت های ملت ایران تأكید كرد و گفت: باید در دنیا حرف قابل قبولی برای گفتن داشته باشیم. دكتر انصاری با اعلام اینكه هنوز فرش دستباف ایران در مقام نخست بازارهای جهانی است خاطر نشان كرد: علاوه بر رقبای فروان این عرصه نباید اجازه دهیم خیانت پیشگان داخلی با ارائه طرح ها و نقشه های اصیل ایرانی به رقبای فرش دستباف خدشه ای به صنعت فرش ایرانی وارد كنند.
رئیس سازمان بازرگانی از فرش به عنوان هنری گرانبها و میراثی كهن یاد كرد و افزود: متأسفانه رشد منفی صادرات در هفت ماهه گذشته سال سهم صادرات فرش اصفهان را به 12 میلیون دلار رساند كه این امر در شأن و منزلت هنرمندان اصفهانی نیست.
وی خواستار حمایت مسئولان دولتی از فرش دستباف ایرانی و رفع معضلات كنونی آن شد و گفت: مسئولان مالی و اعتباری كشور باید بافندگان فرش را مركز اشتغال زایی پایدار بدانند و تسهیلات ویژه ای در اختیار آنان قرار دهند. انصاری ابراز امیدواری كرد تلاش تمامی فعالان این عرصه و تعامل مسئولان با این قشر از هنرمندان جامعه منجر به رشد و شكوفایی صنعت فرش كشور باشد.

28 مهر 1388 0:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟