93 هزار نفر نیروی انسانی در وزارت بهداشت كم داریم

مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت:
93 هزار نفر نیروی انسانی در وزارت بهداشت كم داریم

مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده 93 هزار نفر نیروی انسانی در وزارت بهداشت كم داریم.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، حسین مباركی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های گسترده در قالب سفرهای استانی چه در بخش‌های ایجادی مانند، ایجاد یك بیمارستان و چه در بخش‌های توسعه‌ای مانند توسعه بخش‌های یك مركز درمانی همچنین در بخش‌های آموزشی، درمانی، اورژانس، انتقال خون و بهداشتی تعداد 93 هزار نفر نیرو نیاز داریم.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدهای درمانی جدید آماده هستند اما چون نیروی انسانی ندارند، افتتاح نمی‌شوند و پایگاه‌های انتقال خون هم تعدادی نیروی نیاز دارند. از طرف دیگر برخی بخش‌های درمانی نیز وجود دارند كه نیروی انسانی ندارد.
مباركی تصریح كرد: مراكز اورژانس جاده‌ای و غیر جاده‌ای در برخی نقاط راه‌اندازی شده است اما نیروی انسانی ندارد و به دلیل محدودیت‌های مجوز استخدامی در این زمینه‌ها كمبود نیرو داریم.
وی اضافه كرد: در جلسه شورای عالی سلامت برای اولین بار موضوع سند جامع توسعه نیروی انسانی بخش سلامت كشور مطرح شد كه در این سند توجه به رویكرد حوزه منابع انسانی از نگاه سنتی به نوین شده است.
مباركی تصریح كرد: در این سند با نگاه‌های بلندمدت و متناسب با نیازهای هر منطقه تعداد نیروی انسانی برآورد می‌شود.
مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: همچنین در نظر داریم بانك اطلاعات نیروی انسانی را داشته باشیم تا تربیت نیروی انسانی متناسب با نیازهای كشور باشد و پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان وارد مرحله بالینی شوند.
وی درباره تخفیف اضافه‌كار پرستاران نیز یادآور شد: 68 میلیارد تومان برای شش ماهه دوم سال با معاونت راهبردی ریاست جمهوری توافق كردیم كه البته این اضافه‌كاری‌ها باید از اول مهر حساب شود.
مباركی گفت: در خصوص استقلال دانشگاه‌ها بررسی جامع مجموعه قوانین دانشگاه‌های علوم پزشكی را آغاز كردیم كه قرار است تا قبل از ابلاغ برنامه پنجم توسعه بسته اصلاح شده منطبق با نیازهای روز دانشگاه بازنگری شود.


5 آبان 1389 16:1
اخبار مرتبط
مدیر كل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت بهداشت خبر داد:
واریز اضافه كار پرستاران از ماه آینده
شیوه جدید تحصیل در رشته پزشكی
جزئیات مدت تحصیل، اخراج و تغییر مقطع
رشته‌های تخصصی پزشكی بازنگری شد
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟