رشته‌های تخصصی پزشكی بازنگری شد

رشته‌های تخصصی پزشكی بازنگری شد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت با اشاره به بازنگری رشته های علوم پزشكی در دوره های چهار ساله گفت: بازنگری رشته های تخصصی پزشكی به پایان رسید و در حال برنامه ریزی برای بازنگری 50 درصد رشته های كارشناسی و كارشناسی ارشد هستیم.
دكتر سید امیرمحسن ضیایی در گفت و گو با مهر افزود: وزارت بهداشت بر اساس آیین نامه های موجود در دوره های مشخص و بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده ، رشته های علوم پزشكی را بازنگری می كند.
وی اضافه كرد: بر اساس بازنگری هایی كه تاكنون صورت گرفته است، برنامه آموزشی (curriculum) دوره های تخصصی و فوق تخصصی به تازگی تدوین شده است و در حال حاضر همه این رشته ها برنامه آموزشی مدون دارند.
ضیایی یادآور شد: دوره های تخصصی پزشكی هر چهار سال یكبار مورد بازنگری اولیه قرار می گیرند تا در صورت اضافه شدن مواردی به آنها در برنامه آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
وی تاكید كرد: وجود برنامه آموزشی مدون (curriculum) بسیار برای یك دوره آموزشی مهم است كه خوشبختانه دوره های تخصصی پزشكی بالینی، فوق تخصصی پزشكی و تكمیلی تخصصی (فلوشیپ) در كشور ما در حال حاضر این برنامه را دارند و آموزش بر اساس این برنامه صورت می گیرد.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت به ضرورت بازنگری برنامه های آموزشی در مقطع دكتری حرفه ای پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی اشاره كرد و گفت: با توجه به اهمیت این رشته ها در مقطع دكتری حرفه ای، بازنگری این سه رشته انجام شد.
وی اضافه كرد: در حال حاضر بازنگری پزشكی و داروسازی به پایان رسیده و برنامه بازنگری شده به دانشكده های مجری ابلاغ شده و برنامه آموزشی دندانپزشكی نیز در حال بازنگری است.
ضیایی اظهار داشت: در گروه غیربالینی نیز هر 5 سال یكبار بازنگری صورت می گیرد كه به این منظور مجموعه رشته های كارشناسی و كارشناسی ارشد هم مورد بازنگری قرار می گیرند.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت تاكید كرد: 50 درصد رشته های كارشناسی و كارشناسی ارشد در ردیف بازنگری قرار دارند كه این فرآیند بر اساس برنامه زمانبندی صورت می گیرد.


4 آبان 1389 7:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟