ابلاغ بخشنامه قانون بیمه كارگران ساختمانی

از سوی صندوق تأمین‌اجتماعی صورت گرفت:
ابلاغ بخشنامه قانون بیمه كارگران ساختمانی
با ابلاغ بخشنامه مشترك حوزه فنی و درآمد صندوق تأمین‌اجتماعی به ادارات كل تأمین‌اجتماعی سراسر كشور، شرایط و نحوه اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی كارگران ساختمانی مشخص شد.
به گزارش روابط عمومی صندوق تأمین‌اجتماعی، براساس این بخشنامه، كارگران ساختمانی كه به نحوی در رابطه با ایجاد، توسعه، تجدید بنا، تعمیرات و تخریب ساختمان اشتغال دارند و مشمول مقررات خاصی از نظر بیمه و یا بازنشستگی نمی‌باشند، چنانچه با تمهیداتی كه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همزمان با اجرای آیین‌نامه قانون بیمه‌های اجتماعی كارگران ساختمانی بابت آموزش كارگران ساختمانی فراهم نموده است و با آموزش‌های مربوطه كارت مهارت فنی دریافت دارند، می‌توانند با ارائه كارت مهارت فنی و مستندات و مدارك موردنیاز به شعب صندوق تأمین‌اجتماعی نسبت به نام‌نویسی و بیمه‌پردازی اقدام نمایند و از خدمات صندوق تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.
نرخ حق‌بیمه قابل پرداخت به ازای هر مترمربع ساختمان كه برابر حاصل ضرب حق‌بیمه در حداقل دستمزد ماهیانه مصوب شورای عالی كار در سال است، تعیین می‌شود.
میزان حق‌بیمه سهم كارفرما نیز به ازای هر پروانه ساختمانی كه از حاصل ضرب نرخ حق‌بیمه در متراژ مندرج در پروانه است، به دست می‌آید. در این رابطه جدول ضرایب حق‌بیمه واحدهای مسكونی به ازاء هر مترمربع زیربنا موضوع بند «الف» ماده 6 آیین‌نامه اجرائی مواد 3 و 5 قانون بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی مبنای محاسبه حق‌بیمه وفق بند «الف» جز 2 بخشنامه فوق‌الذكر در عدد 25% ضرب و مبنا دریافت حق‌بیمه قرار گرفته و با پرداخت آن توسط مالك گواهی مربوطه صادر گردد.
باتوجه به اینكه حق‌بیمه پروژه‌های مسكن مهر می‌بایست براساس توافقنامه فیمابین وزارت رفاه و تأمین‌اجتماعی و وزارت مسكن و شهرسازی محاسبه و وصول شود، به منظور مساعدت در پرداخت حق‌بیمه مربوطه، صندوق تأمین‌اجتماعی امكان پرداخت حق‌بیمه كارگران ساختمانی مربوط به مسكن مهر را در سه قسط مساوی به ترتیب در زمان صدور پروانه، شش‌ماه و یكسال پس از تاریخ صدور پروانه دریافت می‌كند.

22 آبان 1389 14:14
اخبار مرتبط
وزارت كار مدافع بیمه كارگران ساختمانى است
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟