وزارت كار مدافع بیمه كارگران ساختمانى است

وزیر كار و امور اجتماعی:
وزارت كار مدافع بیمه كارگران ساختمانى است
عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: ما اگر بپذیریم كه بایستی كارگران رابیمه كنیم، بهر حال باید از یك محلی منابع آن را تامین كرد. طبعا اجرای این طرح هزینه‌ای را تحمیل می كند.‌ باید به فكر كارگران ساختمانی، ‌تامین زندگی و احیاناً مخاطرات و مشكلاتی كه در حین كار برای آنها پیش می آید، باشیم.
عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: وزارت كار مدافع بیمه كارگران ساختمانی است زیرا توجه به حقوق كارگران لازم و ضروری است و تمام تلاش خود را برای به ثمر نشستن این طرح بكار خواهیم گرفت.
وزیر كار و امور اجتماعی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره وضعیت بیمه كارگران ساختمانی گفت: ما یك سری كار را باید انجام می دادیم كه صورت گرفت. مباحث مختلفی در كمیسیون اجتماعی ‌دولت مطرح و این بحث قانونی شد اما بعد مشكلاتی پیش آمد. تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع نكاتی داشتند، این طرح مجدداً بررسی شد، ‌وزارتخانه های مسكن وشهرسازی، ‌رفاه و تامین اجتماعی و كار وامور اجتماعی مباحث مطرح شده را پیگیری كردند تا مقادیر بیمه كارگران ساختمانی برای كاهش هزینه ها، تقلیل پیدا كرد.
وی تصریح كرد: ما اگر بپذیریم كه بایستی كارگران رابیمه كنیم، به هر حال باید از یك محلی منابع آن را تامین كرد. طبعا اجرای این طرح هزینه‌ای را تحمیل می كند.‌ باید به فكر كارگران ساختمانی، ‌تامین زندگی و احیاناً مخاطرات و مشكلاتی كه در حین كار برای آنها پیش می آید، باشیم.
شیخ الاسلامی افزود: به اعتقاد من بیمه كارگران ساختمانی امری ضروری است و باید آن را دنبال كنیم تا اگر احیاناً مشكلاتی هم در این زمینه وجود دارد، آنها را بر طرف كنیم.
وزیر كار و امور اجتماعی تاكید كرد: ما مدافع بیمه كارگران ساختمانی هستیم و فكر می كنیم، كار بسیار لازم و ضروری است. حقوق كارگران بالاخره در این میان باید در نظر گرفته شود و هر كاری لازم باشد تا این كار به نتیجه برسد، انجام خواهیم داد.

19 آبان 1389 8:25
اخبار مرتبط
طراحی سایت ثبت نام كارگران فصلی و ساختمانی برای دریافت سهام عدالت
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟