استخدام 23 هزار پرستار در سال جاری منتفی است

دبیر كل خانه پرستار گفت:
استخدام 23 هزار پرستار در سال جاری منتفی است
دبیر كل خانه پرستار گفت: استخدام 23 هزار پرستار طی امسال منتفی است و در مورد استخدام پرستاران این هفته در مجلس بحث می‌شود.
محمد شریفی مقدم با حضور در غرفه ایسنا در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: بحث استخدام 23 هزار پرستار به امسال نرسید و قرار است برای حصول این موضوع در سال آینده، این هفته در برنامه پنجم توسعه در مجلس بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه تصویب شده بود كه به ازای هر دو نفر خروجی از هر دستگاه، یك نفر جذب شود، اما در وزارت بهداشت به ازای یك نفر خروجی یك نفر جذب شود. پس از اتمام برنامه چهارم توسعه، جذب نیرو در وزارت بهداشت نیز خود به خود مانند سایر دستگاه‌ها شد و از طرف دیگر استخدام 23 هزار پرستار برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری طی سال جاری منتفی شد.
به گفته شریفی مقدم، در برنامه پنجم توسعه باید بحث جذب نیروی انسانی در برنامه چهارم توسعه و استخدام 23 هزار پرستار در سال 90 كه اكنون كلید خورده است، پیش‌بینی‌ شود. در سیستم‌ پرستاری فرمول مطرح شده برای كمبود نیروی انسانی، مربوط به 40 سال گذشته است. در حالی كه سایر سیستم‌ها با رشد نیروهایشان روبرو بوده‌اند.
وی با اشاره پیشرفت‌های علم پزشكی در كشور و با بیان این كه 40 سال گذشته اعمال جراحی نظیر عمل قلب در كشور كم بود، افزود: اكنون عمل پیوند قلب، ریه و كلیه در كشور انجام می‌شود و با توسعه علم پزشكی، نیروی پرستاری نیز باید توسعه پیدا می‌كرد. بحث نیروی انسانی متناسب با نیازهای مراقبتی مردم است. نیاز مردم به مراقبت اكنون 6 برابر شده است. ضمن این كه روش جذب نیروهای انسانی ما همانند 40 سال گذشته است.
دبیر كل خانه پرستار در پایان گفت: در مجموع متضرر بحث كمبود نیروی پرستار مردم هستند و آن‌ها باید خسارت این كمبود را بپردازند.

9 آبان 1389 0:1
اخبار مرتبط
كمبود پرستار سبب عدم ابلاغ قانون تعدیل ساعت حرفه پرستاری
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟