كمبود پرستار سبب عدم ابلاغ قانون تعدیل ساعت حرفه پرستاری

كمبود پرستار سبب عدم ابلاغ قانون تعدیل ساعت حرفه پرستاری

رئیس نظام پرستاری خراسان رضوی كمبود تعداد پرستاران شاغل در مراكز درمانی را عاملی در عدم ابلاغ قانون تعدیل ساعت كار حرفه پرستاری عنوان كرد.
امیررضا صالح‌مقدم امروز در ‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به قانون تعدیل ساعت با توجه به سختی حرفه پرستاری اظهارداشت: حرفه پرستاری از جمله مشاغلی است كه در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته است اما با وجود قانون تعدیل ساعت كار حرفه پرستاری این قانون تاكنون ابلاغ نشده است.
رئیس نظام پرستاری مشهد، كمبود تعداد پرستار را نوعی بیماری مزمن دانست و گفت: با وجود راه‌كارهای گوناگون در ارتباط با رفع كمبود تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی، هنوز شاهد مشكلات ناشی از این كمبود در مراكز درمانی هستیم و در این ارتباط می‌توان گفت كه برنامه‌ها و راهكارها ارائه شده نتوانسته است این مشكل را برطرف كند.
صالح‌مقدم با اشاره به سختی حرفه پرستاری اظهار داشت: تعدیل ساعت‌كار حرفه پرستاری به موازات سختی و زیان‌بار بودن حرفه پرستاری به تصویب رسید كه با توجه به كمبود تعداد پرستاران در مراكز درمانی و بیمارستانی، اجرای این قانون در افزایش كمبود تعداد پرستاران نقش به‌سزایی داشته است و بر این اساس مقرر شد كه ساعات اضافه كار پرستاران از فروردین ماه سال جاری به صورت ریالی پرداخت شود تا به نوعی جبران اجرای این قانون شود اما این دو نیز تاكنون محقق نشده است.
وی كاهش كیفیت خدمات درمانی از سوی پرستاران را از جمله مشكلات ناشی از اضافه‌ كار اجباری پرستاران دانست و گفت: اضافه كار اجباری به پرستاران علاوه بر بروز مشكلات خانوادگی در قشر پرستار بر كیفیت خدمات پرستاران نیز مؤثر است.
رئیس نظام پرستاری مشهد فرسودگی جسمی، مشكلات روحی و خستگی پرستاران را از پیامدهای ناشی از اضافه كار پرستاران دانست و اظهار داشت: در این ارتباط مدیران می‌توانند با ایجاد فضای مناسب كاری از بروز این‌گونه مشكلات جلوگیری كنند.


5 آبان 1389 12:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟