در صورت تصویب طرح خروج كارگران قراردادی از شمول قانون كار ، كفن پوش به تهران می آییم

در صورت تصویب طرح خروج كارگران قراردادی از شمول قانون كار ، كفن پوش به تهران می آییم

   تهران- خبرگزاری كار ایران
  جامعه كارگری كردستان ، در برابر تصویب طرح اخیر مجلس علیه كارگران قراردادی ساكت نخواهد نشست و این مساله اعتراض گسترده ای را به دنبال خواهد داشت.
  ایرج بهرام نژاد ، دبیر اجرایی خانه كارگر كردستان در گفت وگو با خبرنگار سرویس كارگری ایلنا , ضمن بیان این مطلب افزود : نمایندگان مجلس هفتم اگر ادعای مردمی بودن و آبادگری دارند , باید بدانند و به خاطر داشته باشند كه با رای محرومان جامعه و به ویژه كارگران به خانه ملت راه یافته اند و هر گونه

 حمایت آنان از سرمایه داران بی درد ، از سوی قشر محروم جامعه و بیش از همه  كارگران ، قابل بخشش نبوده و منجر به واكنش های جدی و گسترده از جانب آن ها خواهد شد.
وی گفت : ما كارگران كردستان اعلام می كنیم ؛ اگر این طرح به تصویب برسد , در قالب یك كاروان 1000 نفری در حالی كه كفن برتن داریم ، با پای برهنه و پیاده  ، تا جلوی مجلس خواهیم آمد و به تحصن خواهیم نشست.
  نماینده كارگران كردستان خاطر نشان كرد : اگر بزرگان تشكیلات كارگری كشور در  مقابل طرح های مصوب ضد كارگری تا به امروز سكوت اختیار كرده اند , فقط به دلیل حفظ حرمت نظام بوده تا سوژه ای برای سوء استفاده بیگانگان فراهم نشود.
  این مقام كارگری گفت : با نگرشی اجمالی به مصوبات ضدكارگری دوره های گذشته مجلس هم چون خروج كارگاه های زیر 5 نفر و 10 نفر از شمول تمام یا بخشی از قانون كار ، هر كس می تواند به عمق فاجعه ناشی ازاین مصوبات پی ببرد و این در حالی است كه نمایندگان مجلس هفتم به جای این كه در فكر بی كار شدگان این طرح  ها باشند , در كمال بی پروایی و جسارت به بهانه اشتغال زایی می خواهند ، كلیه كارگران را از حمایت قانون كار محروم سازند.
 بهرام نژاد در خاتمه گفت : امیدواریم ؛ مجلس هفتم به این طرح خانمان برانداز رای نداده و ماهیت ذاتی خود را كه همانا هواداری و حمایت از محرومان و  آبادگری در جامعه است , به اثبات برساند.
  پایان پیام

 

      كدخبر 143613

 

 


16 آبان 1383 9:9
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟