كارفرمایان زمان شروع و ترك كار كارگران را طبق منافع خود تنظیم می كنند

كارفرمایان زمان شروع و ترك كار كارگران را طبق منافع خود تنظیم می كنند

كارفرمایان بنا بر اختیاری كه دارند ، زمان شروع و ترك كار كارگران را طبق منافع خود تنظیم می‌‏كنند.

 به گزارش خبرنگار سرویس كارگری ایلنا , سید علی حسینیان , نماینده كارگران در هیات‌‏های حل اختلاف اداره كار ورامین و پاكدشت ، با اعلام مطلب بالا گفت : بسیاری از مراجعات كارگران به هیات‌‏های حل اختلاف به دلیل نارسایی‌‏های قانونی و سوء استفاده كارفرمایان از این نارسایی‌‏ها انجام می شود. 
      وی افزود : دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی به كارفرمایان اختیار داده  تا زمان شروع و ترك كار كارگران را اعلام كنند و این امر راه سوء استفاده  كارفرمایان را فراهم آورده است ؛ چرا كه كارفرمایان بنا برمیل و منافع خود  اقدام به تنظیم لیست بیمه كارگران می‌‏كنند. 
      این مقام كارگری گفت : بازرسی سازمان می‌‏بایست ملاك محاسبه سوابق بیمه‌‏ای كارگران قرار گیرد ؛ اما با كمال تاسف پس از انجام بازرسی ،بلافاصله كارفرما  ترك كار نیروی كار را صادر می كند و در این راستا ، سوابق كارگران را زیر سوال می‌‏برد. 
      وی اعلام كرد : شكایاتی كه از سوی كارگران به ادارات كار اعلام می‌‏شود ، بر اثر این سوء استفاده‌‏هاست ؛ زیرا كارگر به گمان این كه سال‌‏هاست در واحد  مربوطه مشغول به كار است , انتظار وجود سابقه بیمه‌‏ای را دارد ؛ اما پس از مراجعه به سازمان متوجه می‌‏شود كه كارفرما بارها ترك كار وی را اعلام كرده است.  

 

 


16 آبان 1383 9:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟