رییس سازمان نظام پرستاری از رد آیین‌نامه ارتقای مسیر شغلی در مجلس خبر داد

رییس سازمان نظام پرستاری از رد آیین‌نامه ارتقای مسیر شغلی در مجلس خبر داد

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایران - تهران - رییس سازمان نظام پرستاری از اعلام نظر مجلس در خصوص تخصیص بودجه 20 میلیاردی به افزایش حقوق و انگیزش شغل پرستاران و همچنین رد آیین‌نامه ارتقای مسیر شغلی خبر داد.
غضنفر میرزابیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، گفت: در قبال درخواستی كه سازمان نظام پرستاری برای احقاق حق پرستاران داشت و پیگیریهای صورت گرفته مبنی بر اینكه عملكرد آقایان در وزارت بهداشت و سازمان مدیریت پیرامون بودجه 20 میلیاردی خلاف نص صریح قانون است، نهایتا منجر به شكایت در دو نهاد مجلس و دیوان عدالت اداری شد.
وی از اینكه هیچ یك از دو سازمان مسئول یعنی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت اعتنایی به تجدید نظر در اجرای قانون مرتبط با تخصیص بودجه 20 میلیاردی نكردند ابراز تاسف كرد.
میرزابیگی گفت: پس از اقامه دعوا در دیوان عدالت اداری، سازمان نظام پرستاری به طور همزمان استفساریه‌ای برای اداره تصویب قوانین مجلس تنظیم كرده و از آنها درخواست كرد كه نظر نهایی را در این باره ارائه دهند. رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اعلام نظر مجلس در این خصوص، اظهار كرد: مجلس، بند بند آیین نامه ارتقای مسیر شغلی را زیر سوال بردن و اجرای آن را فاقد ماهیت قانونی تشخیص داده است.
وی در خاتمه همچنین گفت: با تنظیم هر چه سریعتر آیین‌نامه‌ اجرایی بودجه 20 میلیاردی با مساعدت سازمان نظام پرستاری، این مبلغ طبق قانون در راستای افزایش حقوق و انگیزش شغلی پرستاران هزینه خواهد شد. 241312/


24 آبان 1383 13:12
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟