عدم شناسایی فرصت های شغلی بحران بیكاری را افزایش می دهد

عدم شناسایی فرصت های شغلی بحران بیكاری را افزایش می دهد

چهارشنبه، 20 آبان، 1383 ساعت 11:49
مشاور اداره كل توسعه اشتغال خارج از كشور گفت:نبود برنامه ریزی صحیح، عدم شناسایی فرصتهای شغلی و عدم كفایت درآمد، بحران بیكاری را افزایش داده است.
محمدزاده در گفت و گو با سینا اظهار داشت:با توجه به این كه سالهای قبل سودجویی های فراوانی در بخش كار خارج از كشور صورت می‌گرفت توانستیم با ایجاد دفاتر كاریابی از كار افراد سودجو جلوگیری كنیم.
به گفته وی در حال حاضر كاریابیها ارتباط خوبی با كشور های خارجی جهت اعزام نیرو دارند.
این مقام مسئول، بیمه را یكی از مشكلات اصلی بزرگ دولت در جذب نیرو كار دانست و خاطر نشان كرد: اگر به فرهنگ سازی مناسبی برای اعزام نیرو به خارج از كشور توجه شود بیش از نیمی از معضلات بیكاری در كشور برطرف خواهد شد.
مشاور اداره كل توسعه اشتغال خارج از كشور، در ادامه به اعزام سه مرحله ای نیرو به خارج از كشور اشاره كرد و افزود:شناسایی شغلی، اجازه كار و زندگی و كاریابی سه مرحله ای است كه شرایط كار برای افراد را فراهم می كند.
به گفته وی، تنها مدرك دانشگاهی برای اشتغال ملاك نیست بلكه تجربه هم مطرح است.
محمدزاده اظهار داشت: اعزام نیرو به خارج از كشور فرار مغز از كشور نیست ،بلكه این كار فرصت مناسبی را برای نیروهای ایرانی فراهم می كند تا با بازارهای جهانی رقابت ‌كنند.
وی تصریح كرد: با توجه به روابط مناسب وزارت كار و وزارت امور خارجه می توانیم بخش اشتغال در خارج كشور را برای جوانان مهیا كنیم.
گفتنی است، براساس تحقیقات سازمان ملی جوانان ، میزان بیكاری در بین گروه سنی 15 تا 19 ساله و نیز 20 تا 24 ساله ، 34 درصد و در بین 25 تا 29 ساله ها 16 درصد است .
همچنین بنا بر آمار ارائه شده از سوی سازمان ملی جوانان ، اگر در سالهای آینده فكر اساسی در خصوص وضعیت اشتغال جوانان صورت گیرد در سال های آتی موج جدیدی از این گروه سنی وارد بازار كار خواهند شد و در آینده ای نه چندان دور تحولات چشم گیری در این عرصه بوجود خواهد آمد.
شایان ذكر است، اكثر جوانان به دلیل ناكافی بودن میزان درآمد به كشورهای خارجی مهاجرت می ‌كنند.

 


20 آبان 1383 11:56
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟