ایران ، از كشورهای پیشرو در شبكه اشتغال جوانان سازمان بین المللی كار است

ایران ، از كشورهای پیشرو در شبكه اشتغال جوانان سازمان بین المللی كار است

ایران به شكل داوطلبانه عضویت در شبكه اشتغال جوانان ILO را پذیرفته و اكنون جز كشورهای پیش‌‏رو در این خصوص است.
به گزارش خبرنگار گروه كارگری ایلنا ، اسیتون میلر ،‌‏ دبیر شبكه اشتغال جوانان سازمان بین المللی كار كه در راس هیاتی به كشورمان سفر كرده است ، ضمن دیدار با مسوولان ارشد خانه كارگر افزود : شبكه اشتغال جوانان با همكاری مشترك ILO ، دفتر دبیر كل سازمان ملل متحد و بانك جهانی تاسیس شده است.
این مقام ILO گفت : هدف از حضور این هیات در ایران ، آشنایی با افرادی است كه در بخش های دولتی ، كارفرمایی ،‌‏كارگری و سازمان ملی جوانان ، دغدغه اشتغال نیروهای جوان را داشته و به نوعی با آ‌‏ن مرتبط هستند كه در این رابطه با مشكلات جوانان در زمینه اشتغال آشنا شده و تجربیات خود را مبادله خواهیم كرد.
وی ، از ایران به عنوان یك كشور پیش‌‏رو در شبكه اشتغال جوانان ILO نام برد و افزود : منظور از پیش‌‏رو بودن این كشور ، داشتن تعهد نسبت به قطع‌‏نامه مجمع عمومی ملل متحد است و از آن جایی كه ایران تعهد خوبی را از خود نشان داده و فعالیت‌‏های قابل توجهی در زمینه اشتغال جوانان به عمل آورده ، به كشورهای پیش‌‏رو پیوسته است.
دبیر شبكه اشتغال جوانان ILO گفت : براساس تعهد قطع نامه مجمع عمومی ملل متحد ، كشورهای عضو این سازمان متعهد شدند تا طرح ملی برای اشتغال جوانان را عملیاتی كنند كه در این راستا ، ایران به صورت جدی به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی به معضل بی كاری جوانان ایرانی اشاره كرد و گفت : هدف دیگر از انتخاب ایران به عنوان كشور پیش‌‏رو ، ایجاد انگیزه و نوعی تشویق و تقویت روحی بود.میلر در خاتمه تاكید كرد : با اعطای لقب پیش‌‏رو به ایران قصد داشتیم ، خون تازه ای در رگ های این كشور جاری كرده و بین نهادهای مربوطه كارگری ، كارفرمایی و دولتی حس تعامل ایجاد كنیم./كد#211313 جخ


21 آذر 1383 13:13
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟