ایران با كشورهای اسپانیا و فیلیپین موافقت‌نامه اجتناب از مالیات مضاعف امضاء كرد

ایران با كشورهای اسپانیا و فیلیپین موافقت‌نامه اجتناب از مالیات مضاعف امضاء كرد

ایران با دو كشور اسپانیا و فیلیپین موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالی در مورد مالیاتهای بردرآمد و سرمایه و دارایی امضا كرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، در این موافقت نامه مالیات دبر درآمد و سرمایه به كلیه مالیاتها موضوعه بر كل درآمد و سرمایه، اجزای درآمد سرمایه از جمله مالیات بر درآمدهای حاصل از نقل و انتقال اموال منقول یا غیرمنقول، مالیات بر كل مبالغ دستمزد، حقوق پرداختی توسط موسسات و مالیات بر افزایش ارزش سرمایه تعریف شده است.
دراین موافقت نامه آمده است: درآمد حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از اموال غیرمنقول دولت دیگر از جمله درآمد حاصل از كشاورزی یا جنگل‌داری مشمول مالیات دولت دیگر خواهد بود.
براساس این گزارش هزینه‌های مالی حاصل در یك دولت متعاهد كه به مقیم دولت متعاهد دیگر پرداخت شده مشمول مالیات دولت دیگر می‌شود. در بخش دیگری از این مصوبه آمده است: عواید حاصل توسط مقیم یك دولت متعاهد از نقل و انتقال سهام یا هزینه‌های مالی نسبی كه بیش از 50 درصد ارزش خود را به طور مستقیم یا غیرمستقیم از اموال غیرمنقول واقع در
دولت متعاهد دیگر كسب نمایند مشمول مالیات دولت دیگر می‌شود.
همین مصوبه می‌افزاید: حقوق، مزد و سایر حق الزحمه‌های مشابهی كه مقیم یك دولت متعاهد به سبب استخدام دریافت می‌كند، فقط مشمول مالیات همان دولت می‌باشد مگر آنكه استخدام، در دولت متعاهد دیگر انجام شود كه در این صورت حق الزحمه حاصل از آن مشمول مالیات دولت متعاهد دیگر می‌شود.
دولتهای متعاهد مطابق قوانین و مقررات خود این موافقت‌نامه را تصویب كرده و اسناد تصویب را در اسرع وقت مبادله می‌كنند. قانون موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی اسپانیا و دولت فیلیپین از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تائید شورای نگهبان نیز رسیده است. /كد#1432قخ


17 آذر 1383 14:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟