تصویب طرح اشتغال موقت بیكاران توسط مجلس خیانت آشكار به جامعه كارگری است

تصویب طرح اشتغال موقت بیكاران توسط مجلس خیانت آشكار به جامعه كارگری است

نماینده كارگران استان آذربایجان شرقی, گفت: قراردادهای موقت كار ، بزرگ‌‏ترین و هولناك‌‏ترین معضل و مشكل كارگران كشور است.به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز ، كریم صادق‌‏زاده كه در اردوی آموزشی اعضای شوراهای اسلامی كار استان آذربایجان شرقی در مشهد سخن می‌‏گفت ، ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی كه ما به عنوان نمایندگان كارگران ، خواهان برچیده شدن قراردادهای موقت هستیم ، برخی از نمایندگان مجلس هفتم می‌‏خواهند ، با تصویب نهایی طرح اخیر خود، فضا را هرچه بیشتر برای كارگران محدود كرده و كارگران قراردادی را از شمول قانون كار و قوانین حمایتی جانبی خارج كنند.
وی گفت: رویكرد این نمایندگان مجلس كه برخی افراد سنتی و بازاری تغذیه فكری آنان را به عهده دارند ، بزرگ‌‏ترین ظلم را به قشر كم درآمد و آسیب‌‏پذیر جامعه وارد خواهد كرد؛ در حالی كه آنان در شعارهای تبلیغاتی خویش دم از حمایت از اقشار ضعیف جامعه می‌‏زدند.
دبیر اجرایی خانه كارگر تبریز، تصویب این طرح را خیانت آشكار به جامعه كارگری دانست و گفت: با تمام وجود و با چنگ و دندان از قانون كار صیانت خواهیم كرد, ضمن آن كه سكوت سایر نمایندگان مجلس را به منزله هم‌‏سو بودن آنان با طراحان چنین برنامه‌‏ای می‌‏دانیم.
صادق‌‏زاده, از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با ارایه طرح های نو از گسترش قراردادهای موقت كار جلوگیری كنند.وی گفت:جامعه كارگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد تا قراردادهای موقت كار را از كارهایی با ماهیت استمراری و دایمی تفكیك كنند.
دبیر اجرایی خانه كارگر تبریز ، در بخش دیگری از سخنان خود ، به مشكلات كارگران با سازمان تامین اجتماعی در بخش‌‏های مختلفی از جمله خدمات درمانی اشاره كرد و گفت: امروزه مساله درمان بیمه‌‏شدگان با افت بسیاری روبه‌‏رو شده است و متاسفانه هیچ‌‏كس جواب‌‏گوی این معضل نیست.
صادق‌‏زاده در خاتمه، احتساب خدمت سربازی در سنوات خدمتی كارگران را مورد تاكید قرار داد و خواهان سرعت عمل مسوولان در جهت اجرای این قانون شد./كد# 211242 كا


21 آذر 1383 12:42
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟