نیروهاى ایرانى تاكنون بیش از 45 درصد احداث پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 پارس جنوبى را به عهده گرفته اند

نیروهاى ایرانى تاكنون بیش از 45 درصد احداث پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 پارس جنوبى را به عهده گرفته اند

سهم شركت هاى ایرانى از احداث پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 طرح توسعه میدان گازى پارس جنوبی، تاكنون به 4/45 درصد رسیده است.
مهندس اسدالله چهره ساز، مدیر ساخت داخل پالایشگاه فازهاى 6، 7 و 8 پارس جنوبى در شركت پتروپارس، به خبرنگار شانا گفت: تاكنون 4/1 درصد مدیریت، 44/0 درصد مهندسى پروژه، یك درصد خرید و 5/32 درصد ساخت پالایشگاه این فازها، به شركت هاى ایرانى واگذار شده است.
به گفته وی، سهم شركت هاى ایرانى از خرید كالاهاى مورد نیاز براى احداث پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 پارس جنوبى به 48/14 درصد و در ساخت آن به 7/34 درصد خواهد رسید.
مهندس چهره ساز یادآور شد: براى نخستین بار در میان فازهاى مختلف طرح توسعه میدان گازى پارس جنوبی، شركت پتروپارس براى واگذارى 51 درصد فعالیت هاى احداث پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 پارس جنوبى به نیروهاى ایرانى برنامه ریزى كرده است.
وى افزود: از آنجا كه برخى سازندگان ایرانى در عمل به تعهدات خود، تأخیر دارند و نیز به سبب برخى مشكلات در امور گمركى و خرید كالاها، بروز تأخیرهایى در این پروژه قابل پیش بینى است و شركت پتروپارس به منظور جلوگیرى از آن و ارایه كمك هاى فنى و پشتیبانى به شركت هاى ایرانی، مدیریت ساخت داخل را براى نخستین بار در كشور تشكیل داده است.
وى توضیح داد: مدیریت ساخت داخل در شركت پتروپارس، در هر لحظه بر فعالیت هاى سازندگان ایرانى نظارت دارد و با برگزارى جلسه هاى هفتگى و ماهانه، گزارش روند پیشرفت فعالیت هاى آنها را دریافت و در صورت لزوم از آنها حمایت مى كند.
مدیر ساخت داخل پالایشگاه فازهاى 6 ، 7 و 8 پارس جنوبى افزود: از كنسرسیوم TIJD به عنوان پیمانكار اصلى پالایشگاه فازهاى 6 تا 8 نیز خواسته شده است تا با تشكیل دفتر بعد از خرید در تهران، فعالیت پیمانكاران مختلف این پروژه را از نزدیك كنترل و مشكلات احتمالى را برطرف كند.
وى تصریح كرد: به منظور كنترل كیفیت محصولات، همزمان با تولید آنها نیز ناظران كنترل كیفیت در كارخانه هاى تمام پیمانكاران ایرانى مستقر شده اند تا با كنترل همزمان با ساخت، مشكلى در زمان تحویل كالاها به وجود نیاید.


22 آبان 1383 12:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟