توسعه شرکت های دانش بنیان زمینه‌ساز استقلال اقتصادی است

استاندار خراسان شمالی:
توسعه شرکت های دانش بنیان زمینه‌ساز استقلال اقتصادی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی، توسعه شرکت های دانش بنیان را زمینه‌ساز استقلال اقتصادی در استان دانست و گفت: باید برای تحقق این امر اهتمام جدی‌ و هم‌افزایی کارآمد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در آیین نواختن زنگ آغاز فعالیت مدارس در مدرسه فرزانگان بجنورد اظهار داشت: نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» نشان دهنده توجه رهبر انقلاب اسلامی به اقتصاد و معیشت مردم است. به درستی بر این امر مهم تاکید شده است.

وی تصریح کرد: بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعت بعنوان پیشران های اقتصادی خراسان شمالی دارای مزیت هستند و باید با کمک دانش بنیان ها مشکلات این بخش ها را برطرف کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: تجربه نشان داده است که هر جا به کمک جوانان به دانش عمقی دست یافته ایم، به خودکفایی رسیده ایم و وابستگی را در آن بخش به خارج از کشور کاهش داده ایم.

وی بیان کرد: باید به این نکته نیز توجه شود که اگر دانش به صورت عمقی فرا گرفته شود کاربردی تر و تاثیرگذارتر می شود و در اینجاست که نقش معلمان در تدریس عمقی دروس برجسته می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: دانش در تمامی ابعاد زندگی موثر است و هر چقدر به صورت عمقی تدریس شود، مشکلات و آسیب های بشر بهتر برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز هجمه های زیادی توسط دشمنان در ذهن فرزندان ما وارد شده است و باید معلمان به صورت تخصصی و با دانش کافی به سولات این حوزه پاسخگو باشند.

حسین نژاد، یادگیری عمیق دانش و کسب تجربه را از رسالت های مهم دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برای کسب دانش باید دنبال حل سوالات متعدد در حوزه های مختلف بود و این مهم از حوزه اموزش و پرورش آغاز می شود.


 

 



24 ارديبهشت 1401 13:56
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟