کمیته امداد در عرصه دانش بنیان‌ها از مددجویانش حمایت می‌کند

مدیر توسعه مشاغل نوین نوآوران و دانش بنیان کمیته امداد:
کمیته امداد در عرصه دانش بنیان‌ها از مددجویانش حمایت می‌کند

پردیس - ایرنا – مدیر توسعه مشاغل نوین نوآوران و دانش بنیان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۲ سال می شود که کمیته امداد برای حمایت از مدد جویان تحت پوشش وارد عرصه دانش بنیان شده‌است.

راحله فتحی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ در پارک فناوری پردیس به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه خدمات در حوزه پشتیبانی خدمات شتابدهی، مساعدت مالی در ثبت اختراعات  داخلی و بین المللی (ام.بی.پی)، همراهی در ثبت شرکتهای دانش بنیان،  استقرار تیم ها در پارک فناوری برخی از خدمات ارائه شده به مدد جویان در حوزه علوم دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی با تمام  پارکهای علم و فناوری سراسر کشور به ویژه پارک فناوری پردیس  و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، افزود: تفاهم نامه های مختلف و متعددی تاکنون با مراکز یاد شده به امضا رسیده و در کنار این تفاهم نامه ها، سرمایه گذاری و خطر پذیری را روی طرح های نو آورانه نیز داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد:  کمیته امداد در حوزه اشتغال زایی برای مدد جویان ۳۸ سال فعالیت دارد و به مددجویان برای اشتغال کمک و مشاوره می دهیم.

فتحی افزود: استعداد یابی و امکان سنجی برای شغل مورد نظر ، معرفی مدد جویان به شرکتها، کارخانه ها و کارفرمایان را با در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای کارفرمایان ، نظیر تسهیلات کارفرمایی و حق بیمه کارفرما را در ازای استخدام   مدد جویان در دستورکار  داریم.

وی ادامه داد: طرح تخصیص تسهیلات و نظارتهای فنی و تخصصی روی  مشاغل ایجاد شده تا زمان خودکفایی مددجو نیز بخش دیگری از فعالیت های ما برای اشتغالزایی مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد است.

مدیر توسعه مشاغل نوین نوآوران و دانش بنیان کمیته امداد امام خمینی (رض) اضافه کرد: مدد جویان متخصص  رابه کارآفرینان معرفی می کنیم تا اگر کار آفرین برای توسعه کار خود به نیروی متخصص نیاز داشت از مدد جویان ما استفاده کند.

فتحی افزود: کمیته امدارد با رویکرد جدید در سال ۱۴۰۱ وارد زنجیره تولید شد است به این معنا مه از صفر تا صد تواید یک محصول مدد جو توسط کمیته امداد پشتیبانی و تسهیل گری می شود، این دستگاه خدمات رسان پا به پای مدد جو از زنجیره تولید محصول حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲  در پارک فناوری پردیس با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی با ارائه محصولات فناور  و دانش بنیان از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در حال برگزاری است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.


24 ارديبهشت 1401 12:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟