معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران خیرمند یزدی با اشتغالزایی برای زندانیان

معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران خیرمند یزدی با اشتغالزایی برای زندانیان

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری یزد اظهار کرد: در راستای توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

«غلامعلی دهشیری» در  دیدار با «رضا مقبلی قرائی» مدیر کل جدید زندان‌های استان ضمن اشاره به کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان، بیان کرد: ضروری است؛ قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بهره ببرند.

وی با بیان این که زندان باید محلی برای  اصلاح و تربیت افراد باشد، افزود: بنا به فرموده امام راحل زندان باید مدرسه آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد لذا در این صورت زندانیان می‌توانند با اصلاح در محیط زندان به زندگی شرافتمندانه بازگشته و افرادی مفیدی در جامعه باشند.

دهشیری با تاکید بر نقش عوامل اقتصادی در بازگشت مجدد مددجویان به زندان، تصریح کرد: بهترین بستر برای اصلاح و تربیت زندانیان بحث مربوط به حرفه آموزی و اشتغال زندانیان است چرا که ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در اصلاح و اجتماع پذیری و سازگاری اجتماعی زندانیان و عدم بازگشت مجدد آنها به زندان است.

وی با دعوت از صنعتگران جهت ایجاد اشتغال برای زندانیان عنوان کرد: بر طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند در راستای ایجاد و  توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

رئیس کل دادگستری یزد ابراز کرد: با توجه به سیاست های تشویقی موجود در جهت اشتغال بیش از پیش زندانیان باید از ظرفیت روحیه خیری و وجود صنعتگران متعدد در استان بهره برد.

«رضا مقبلی قرائی» مدیر کل جدید زندان‌های استان نیز در این دیدار نیز ضمن ارائه برنامه‌های خود بر لزوم همکاری و همراهی  بیشتر این دو دستگاه تاکید کرد و افزود: زندانیان در دوره محکومیت خود دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند ولی فرد مجرم که امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند، باید متنبه شود و با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سالم به جامعه را برای خود فراهم کند.

این مسئول ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در جهت بازپروری و آموزش مددجویان زندانی، اصلاح مجرمان در محیط خارج از زندان را یکی از دغدغه‌های مهم برشمرد و استفاده از پابند الکترونیک، انجام خدمات عمومی رایگان و پرداخت جزای نقدی جایگزین حبس را از جمله راهکارهای موثر برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و کاستن از تبعات منفی مجازات زندان دانست.


24 ارديبهشت 1401 11:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟