۳۲۰ هزار شغل توسط دانش بنیان‌ها در کشور ایجاد شد

معاون وزیر علوم:
۳۲۰ هزار شغل توسط دانش بنیان‌ها در کشور ایجاد شد

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در مجموع توانسته‌اند برای ۳۲۰ هزار نفر در سراسر کشور شغل ایجاد کنند که نشان از توان این شرکت‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خیرالدین در مراسم قدردانی از استادان دانشگاه سمنان که ظهر سه شنبه به صورت ویدئوکنفرانسی به میزبانی سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، ضمن اشاره به زمینه‌های تحقق شعار سال، بیان کرد: توجه به بعد اشتغال‌زایی دانش‌بنیان‌ها در رأس اولویت‌های ما است.

وی با بیان اینکه این موضوع که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور توانستند ۶۵ هزار شغل ایجاد کنند نشان از توان بالای دانش فنی و شرکت‌های دانش بنیان ما در زمینه‌های مختلف اقتصادی است، افزود: در مجموع ۳۲۰ هزار شغل توسط دانش‌بنیان‌ها در کشور ایجاد شده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های دانش بنیان در کشور داریم که مثال بارز آن وجود ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور است، افزود: سه پردیس فناوری و نوآوری با هدف حمایت از دانش بنیان‌ها در کشور فعال است.

خیرالدین با بیان اینکه در کشور هم اکنون ۲۲۴ مرکز رشد فعالیت دارد که به نوعی شتاب دهنده امور دانش بنیان‌ها است، گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور در مجموع در سراسر کشور فعالیت دارند و ظرفیت ویژه ای برای توسعه اشتغال دانش بنیان و تحقق شعار سال محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کشورمان شش هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال است، بیان کرد: بهره‌گیری از این شرکت‌ها در راستای اشتغال و تولید از مهمترین اولویت‌های ما است.


21 ارديبهشت 1401 10:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟