انجمن علمی مالکیت فکری تاسیس می شود

در نخستین همایش مالکیت فکری در صنایع خلاق و فرهنگی مطرح شد؛
انجمن علمی مالکیت فکری تاسیس می شود

همایش مالکیت فکری در صنایع خلاق و فرهنگی به همراه نشست سراسری مالکیت فکری پارک‌های علم و فناوری کشور، امروز صبح در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
به گزارش بازارکار،  دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو،  رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در نخستین همایش مالکیت فکری در صنایع خلاق و فرهنگی گفت: ما نمی توانیم دانش،  فناوری، خلاقیت،  تشویق جوانان را بدون اینکه آنها بدانند نتیجه کارشان به کجا می رسد و تا چه میزان مالک ایده شان هستند را فراهم کنیم. اهمیت این موضوع باعث شد تا سازمان مالکیت فکری در جهان تشکیل شود و روزی را به آن اختصاص دهد. امروزه همه دولت ها به دنبال تحقق این قضیه هستند.
وی افزود:در  حال حاضر ایده پردازان ایرانی نمی دانند که هنگامی که ایده ای به ذهن شان خطور پیدا می کند به کجا مراجعه کنند و آن را به ثبت برسانند تا اتفاق بدی برای آن ایده شان رخ ندهد و سر از جای دیگری در نیاورد.

وی تاکید کرد: امسال سازمان وایپو بر قشر جوان تاکید مرده است.  ما نیز در ایران باید مساله مالکیت فکری را ساماندهی کنیم. خوشبختانه اکنون در وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاسیس معاونت فناوری به جد این مساله پرداخته می شود. جلساتی نیز در پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تشکیل دادیم و دفتری ویژه پیرامون این مساله ایجاد کردیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه گرچه هم اکنون دستگاه های مختلف به این مساله ورورد پیدا کرده اند اما یکپارچگی و هماهنگی میان آنها کمتر دیده می شود.

وی بیان کرد: امیدواریم از دل این همایش ها و نشست ها فرایندی طراحی کنیم که جوانان خلاق ایده پرداز که می خواهند در این عرصه شرکت کنند راحت تر بدانند باید به کجا مراجعه کنند و حامی های آنها چه کسانی هستند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در این همایش به دنبال ایجاد انجمن مالکیت فکری هستیم که پس از اخذ مجوز علمی از وزارت علوم بتواند به شکل مستمر فعالیت خود را آغاز کند. همچنین امروز از دل این همایش پیشخوان مالکیت فکری رونمایی می شود که با افتتاح آن دغدغه جوانان ایده پرداز در سالی که شعار آن دانش بنیان است از میان برود.



20 ارديبهشت 1401 13:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟