تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه روابط کار پیگیری ویژه می‌شود

دکتر عبدالملکی اولویت‌های وزارت کار را برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران تشریح کرد
تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه روابط کار پیگیری ویژه می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امنیت شغلی کارگران، ساماندهی روابط کارگر و کارفرما ۲ مؤلفه مهم در حوزه تولید اشتغال‌آفرین است.
به گزارش بازارکار از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» با حضور در برنامه تلویزیونی میز اقتصادی در تشریح راهبردهای وزارت مردم اظهار داشت: افزایش مزد توافقی از سوی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بود و دولت نیز با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تلاش کرد دغدغه‌های دو طرف رعایت شود.
وی افزود: مصوبه افزایش مزد برای همه دستگاه‌های دولتی، عمومی و شرکت‌ها لازم به اجراست و این مهم می‌تواند تحولی در کارایی تولید کشور ایجاد کند.
عبدالملکی، بازار تولید کشور را نیازمند نیروی کار ماهر و کارشناس دانست و گفت: در سال جاری و بر اساس سیاست‌های کلان حاکمیت و تأکیدات مقام معظم رهبری تحول اساسی را در آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای خواهیم داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش مزد منجر به افزایش بهره‌وری و سود‌آوری می‌شود، اظهار داشت: جهش اقتصادی در کشور با دستان کارگران رقم می‌خورد و دولت خود را موظف به حمایت از آنان می‌داند.
وی در موضوع پرداخت هوشمند یارانه‌ها نیز گفت: بر این اساس خانواده‌ها برای دریافت یارانه در دهک بندی‌های مشخص قرار می‌‎گیرند و برای رفع نگرانی خانوارها سامانه‌هایی متمرکز برای ثبت اعتراض فعال خواهد شد.
عبدالملکی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی یارانه‌ها شاخص‌های فقر را بهبود می‌بخشید، افزود: رسیدگی به فقرا و کاهش فاصله طبقاتی راهبرد دولت مردمی در اجرا و اقدام است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک اطلاعات رفاه ایرانیان به صورت مستمر به روزرسانی می‌شود و گامی مهم برای تحقق عدالت‌محوری در کشور است.
وی با اشاره به برنامه‌های وزارت مردم برای حوزه مسکن کارگری، اظهار داشت: افزایش حق مسکن و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.
عبدالملکی از امنیت شغلی کارگران و ساماندهی روابط کارگر و کارفرما به عنوان ۲ مؤلفه مهم در حوزه تولید اشتغال‌آفرین نام برد و گفت: به صورت ویژه در حوزه روابط کار این موارد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده پیگیری و دنبال می‌شود.

 


19 ارديبهشت 1401 18:34
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟