بسیج سازندگی ۸۸۰۰ شغل در استان قزوین ایجاد کرد

بسیج سازندگی ۸۸۰۰ شغل در استان قزوین ایجاد کرد

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: با اجرای ۶ هزار و ۳۲ طرح اشتغال‌آفرینی توسط بسیج سازندگی ۸ هزار و ۸۲۴ شغل مستقیم و دائمی در مناطق محروم و روستایی استان به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها که در سالن جلسات فرماندهی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی از 18 تا 26 اردیبهشت‌ماه در 6 شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح‌های آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فرهنگی را از برنامه‌های اصلی این رزمایش در 9 روز آینده دانست و گفت: تاکنون 1170 گروه جهادی در استان قزوین تشکیل شده که 4 هزار و 790 نفر نیروی جهادگر در قالب این گروه‌های جهادی به محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و روستایی مشغول شده‌اند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به عملکرد عالی بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی اضافه کرد: طی 8 سال اخیر بسیج سازندگی 3 هزار و 335 طرح عمرانی در نقاط محروم، حاشیه‌نشین و دورافتاده اجرا کرده که ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد زیرساخت‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی عمده این طرح‌ها بوده است.

آزادسازی 330زندانی جرائم غیرعمد

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) در بخش دیگری از سخنانش به نقش‌آفرینی سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بزرگ بسیج سازندگی در این بخش راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بوده که تاکنون 163 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و بدون سود را در اختیار محرومان گذاشته است.

سردار رفیعی آتانی افزود: این 163 میلیارد تومان منجر به خلق 6 هزار و 32 طرح اشتغال‌آفرینی شده که در نتیجه اجرای این طرح‌ها 8 هزار و 824 شغل مستقیم و دائمی در نواحی روستایی و محروم استان به وجود آمده است.

وی همچنین از آزادسازی 330 زندانی جرائم غیرعمد توسط بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در ضمن تاکنون بسیج سازندگی 371 خانه روستایی را بازسازی و مرمت کرده و 82 باب واحد مسکونی هم برای نیازمندان احداث کرده است. ضمن اینکه در دوران کرونایی هم اجاره‌بهای منزل محرومان به میزان 90 میلیون تومان بخشیده شده است.


19 ارديبهشت 1401 13:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟