جامعه جهانی در عرصه پروژه‌های کارآفرینی همکاری کند

معین امور وزارت کار:
جامعه جهانی در عرصه پروژه‌های کارآفرینی همکاری کند

معین امور کار با مسئول پروژه سازمان بین‌‌المللی کار در افغانستان دیدار کرد.
مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت، معین امور کار وزارت کار و امور اجتماعی با مارگرید سرپرست و مسئول پروژه معیارهای جهانی سازمان بین‌‌المللی کار در افغانستان دیدار کرد.
وزارت کار و امور اجتماعی امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در این دیدار دو طرف در رابطه به برنامه کار شایسته، معیارهای جهانی کار، کنوانسیون‌های جهانی و گفتمان سه‌جانبه کارگر، کار فرما و دولت بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
در این دیدار مارگرید ضمن شریک کردن دست‌آوردها و فعالیت‌های آن نهاد با معین امور کار، برای بهبود و پیشرفت کار در بخش‌های یادشده، خواستار همکاری وزارت کار و امور اجتماعی شده است.
در همین‌حال، مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت، کمک‌های بشر دوستانه، کاریابی و کاهش فقر را از بهترین خدمات و کمک‌های بشری در جهان دانسته،‌ گفته است که جامعه جهانی باید به جای کمک‌های بشر دوستانه به مردم افغانستان، بیش‌تر در عرصه پروژه‌های کاریابی و کارآفرینی همکاری نمایند. زیرا به گفته مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت؛ کمک‌های بشر دوستانه گذرا و موقتی بوده و نمی‌تواند درد افغانستان را درمان کند.
مولوی مخدوم عبدالسلام سعادت گفته است که باید در تمویل پروژه‌ها با شهروندان افغانستان همکاری صورت گیرد تا برای مردم زمینه کار فراهم و به مشکل بی‌کاری یک راه حل دایمی دریافت شود.
از سویی هم، معین امور کار وزارت کار و امور اجتماعی از مسئولان سازمان بین‌المللی کار خواسته است که به عنوان یک نهاد مسئول جهانی با کشورهای عضو این سازمان در مورد مشکلات کاری مردم افغانستان صحبت کند، نیازمندی‌های مردم را با کشورهای عضو شریک و درخواست همکاری نماید.
در پایان این دیدار، معین امور کار به مسئولان سازمان بین‌المللی کار در افغانستان اطمینان داده است که وزارت کار و امور اجتماعی در بخش‌های کاری مربوط، با آنان هماهنگی و همکاری خواهد کرد و نیز خواهان همکاری بیشتر و بهتر از سوی این نهاد شده است.


19 ارديبهشت 1401 12:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟