جهاددانشگاهی و نیروی دریایی ارتش تفاهم نامه امضا کردند

جهاددانشگاهی و نیروی دریایی ارتش تفاهم نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و پژوهشی به امضای رییس جهاد دانشگاهی و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، کارآفرینی، اشتغال و پژوهشی به امضای حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

اقتدار اقتصادی و دفاعی کشور باید متکی به تولید ملی و فناوری پیشرفته خودمان باشد

در این مراسم، طیبی با بیان اینکه برای حفظ و حراست از کشور و ایجاد رفاه و امنیت برای مردم باید صاحب اقتدار اقتصادی و دفاعی شویم، اظهار داشت: این اقتدار اقتصادی و دفاعی باید متکی به تولید ملی و تولید ملی ما نیز به فناوری پیشرفته خودمان متکی باشد تا بتواند به‌صورت دایم، روزآمدی و کارآمدی خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: این موضوع به‌ویژه در حوزه دفاعی اهمیت بیشتری دارد، زیرا هیچ کشوری آخرین دستاوردهای فناورانه اش در حوزه دفاعی را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد و خودمان باید صاحب اقتدار شویم.

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای تشکیل در سال ۱۳۵۹ فعالیت در زمینه‌های آموزشی، علمی، فناورانه و فرهنگی را که زیرساخت‌های اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب می شود، در دستور کار خود قرار داد، ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری سعی کردیم با انجام کارهای شاخص علمی و فناورانه همچنین کاربردی کردن آنها نشان دهیم توان انجام کارهای بزرگ را در کشور داریم.

وی درمان ناباروری، سلول درمانی، ژن‌درمانی را از جمله اقدامات در حوزه پزشکی بیان کرد و گفت: در حوزه فنی و مهندسی، جهاد دانشگاهی فناوری‌های مهمی در حوزه‌های مخابرات، برق قدرت، مکانیک، مهندسی شیمی، فولادهای آلیاژی و ... تولید کرد که می‌تواند زمینه‌های خوب همکاری با نیروی دریایی ارتش باشد.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه با بیان توانمندی‌های این نهاد در حوزه‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، تولید بذرهای هیبریدی، تولید ماهی و جنین مرغوب دام‌های سنگین و نیمه سنگین، اظهار داشت: در حوزه علوم انسانی و اجتماعی همچنین آموزش، توانمندی‌هایی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد.

طیبی خاطرنشان کرد: این نهاد از ابتدای فعالیت به خصوص در بخش لجستیک همکاری‌هایی با نیروهای مسلح داشته و دارد و با توجه به اهمیت استراتژیک نیروی دریایی و انواع فناوری‌هایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، آمادگی کامل برای توسعه فعالیت‌های همه‌جانبه با ارتش را داریم.

مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه همه جانبه

از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری‌ و مشارکت در زمینه‌های پژوهش و فناوری و خدمات تخصصی، آموزش و کارآفرینی و استفاده بهینه و متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات علمی-آموزشی و توسعه همکاری‌های علمی- تحقیقاتی و فناورانه با استمرار تعامل سازمان‌یافته بین نداجا و جهاد دانشگاهی است.

انجام مطالعات علمی و طرح‌های پژوهشی با توجه به نیازهای نیروی دریایی، ارایه مشاوره‌های تخصصی در اجرای پژوهش‌ها و پروژه‎‌های علمی، پژوهشی و فناوری، همکاری در انتشار یافته‌های علمی و پژوهشی، استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی، فن آفرین، اشتغال، آموزشی، فرهنگی و اجرایی یکدیگر؛ همکاری و مشارکت در انجام تحقیقات و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و کارگاهی و توانمندسازی برای توان‌افزایی جامعه هدف نداجا؛ اجرا و برگزاری آزمون‌های استخدامی، سنجش استعداد و توانایی‌های کارکنان نداجا، دوره‌های مهارت‌افزایی، توانمندسازی و رویدادهای استارت آپی؛ همکاری در تهیه و تدوین محتواهای آموزشی، برگزاری و اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز با استفاده از امکانات یادگیری الکترونیکی؛ همکاری و مشارکت در فعالیت‌های سراسری نوآورانه در ارائه قالب‌های جدید علمی و فرهنگی؛ همکاری در حوزه‌هایی از قبیل اطلاع‌رسانی، کتاب و کتابخوانی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و ... از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه در حوزه‌های پژوهش، فناوری و خدمات تخصصی؛ آموزش، کارآفرینی و اشتغال و فرهنگی و اجتماعی است.

در حاشیه این مراسم مراکز آموزش کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی در بندرعباس و بندر جاسک (مناطق یکم و دوم نیروی دریایی) از طریق ارتباط مجازی با این دو شهر افتتاح شد.


 

 

 



19 ارديبهشت 1401 11:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟