۲ هزار و ۱۷۳ طرح اشتغال روستایی به بانک‌های قزوین ارسال شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین
۲ هزار و ۱۷۳ طرح اشتغال روستایی به بانک‌های قزوین ارسال شد

قزوین – ایرنا – سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۷۳ طرح اشتغال روستایی برای دریافت ۳۴۱ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان اعتبار به بانک‌های عامل معرفی شد.

عین الله کشاورز ترک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی این تعداد طرح به بانک های عامل برای چهار هزار و ۸۵۹ نفر در سطح روستاهای استان، اشتغالزایی خواهد کرد.

وی اضافه کرد:از این تعداد، ۲ هزار و ۶۹ طرح موفق شده اند تاکنون از بانک های عامل استان ۳۰۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان دریافت کرده و برای چهار هزار و ۵۵۴ نفر اشتغالزایی کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با قدردانی از همکاری بانک ها در این زمینه، افزود: تسهیلات اشتغال روستایی با همکاری چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در سطح استان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی به ۷۵۷ طرح ۱۱۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان، صندوق کارآفرینی امید به ۵۱۳ طرح مبلغ ۶۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، پست بانک به ۴۸۸ طرح مبلغ ۵۳ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان و بانک توسعه تعاون به ۳۱۱ طرح، مبلغ ۶۲ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان پرداخت کردند.

کشاورز ترک با اشاره به وضعیت اعتبارات اشتغال روستایی به تفکیک شهرستان ها، افزود:در شهرستان قزوین به ۶۴۲ طرح مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان، در شهرستان بویین زهرا به ۶۳۹ طرح مبلغ ۸۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان، در تاکستان به ۳۰۲ طرح مبلغ ۴۱ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان، در آوج به ۲۸۶ طرح مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان، در آبیک به ۱۰۸ طرح مبلغ ۴۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان و در البرز به ۹۲ طرح مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات اشتغال روستایی به تفکیک دستگاه های اجرایی، گفت: سازمان جهاد کشاورزی به هزار و ۳۸۴ طرح مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان، سازمان صنعت، معدن و تجارت به ۲۹۹ طرح مبلغ ۳۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، اداره میراث فرهنگی به ۱۳۱ طرح مبلغ ۵۳ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان، اداره ارتباطات به ۶۷ طرح مبلغ چهار میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان، اداره کل ورزش و جوانان به چهار طرح مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان و سایر دستگاه ها به ۱۸۴ طرح مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۴۷ میلیون تومان پرداخت کرده اند.

کشاورز ترک با اشاره به دستاوردهای طرح اشتغال پایدار روستایی، گفت: انحراف نداشتن طرح اشتغال روستایی نسبت به طرح های اجرا شده قبلی، مهاجرت معکوس و رونق اقتصادی در روستاها، توجه به مقوله گردشگری و بومگردی در روستاها، افزایش سهم گردشگری در روستاها، اختصاص منابع مالی به مناطق محروم و توجه به قانون آمایش سرزمین از جمله دستاوردهای طرح اشتغال پایدار روستایی است.

وی درباره چالش های این تسهیلات، گفت: فقدان نظارت کافی از سوی بانکهای عامل و دستگاههای اجرایی پس از پرداخت تسهیلات، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات نسبت به تعداد طرح ها، وجود برخی مشکلات در آیین نامه اجرایی نظارت اشتغال پایدار روستایی و شرایط اقتصادی و شیوع بیماری کرونا از جمله چالش هایی این بخش است که باید برای رفع آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

در سال جاری ایجاد ۲۶ هزار و۲۳۰ فرصت شغلی جدید در استان هدفگذاری شده که بخشی از آن باید در روستاهای استان محقق شود.


19 ارديبهشت 1401 10:17
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟