مهارت آموزی و معرفی رشته های کارآفرین و درآمدزا در مدارس و دانشگاهها جدی گرفته شود

مهارت آموزی و معرفی رشته های کارآفرین و درآمدزا در مدارس و دانشگاهها جدی گرفته شود

رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین گفت: توجه به مهارت آموزی و معرفی رشته های درآمدزا و کارآفرین در مدارس و دانشگاهها جدی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن اسدی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش آموزش در تولید دانش بنیان که در دانشگاه کار برگزار شد گفت: امروزه مهمترین نیاز ما در کشور نبود مهارت در میان دانشجویان و دانش آموزان است و این خلاء بایستی در دوران تحصیل و زمان انتخاب رشته های تحصیلی جبران شود.
وی بیان کرد: توجه به جایگاه دانش در اشتغالزایی ضرورت دارد و بایستی رشته های کارآفرین به دانش آموزان و دانشجویان بخوبی معرفی شود.
رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین گفت: اطلاع رسانی در رابطه با شناخت رشته‌ها و هدایت تحصیلی بسیار اهمیت دارد و با توجه به ضروت آگاهی نسبت به جایگاه علوم انسانی در درآمدزایی و اشتغالزایی باید مسیولان ذیربط به این امر مهم توجه داشته باشند.
وی افزود: بسیاری از مردم و خانواده ها از اهمیت و آینده برخی رشته‌ها و درآمدزایی آن‌ها اطلاعی ندارند و لازم است از سوی کارشناسان ضمن فرهنگ سازی مسیر روشنی پیش روی دانش آموزان و دانشجویان ترسیم کنیم و با فرهنگ سازی به مهارت آموزی اهمیت دهیم.
رئیس موسسه آموزش عالی کار قزوین یادآورشد: جامعه به نیروی انسانی، مهارت و راندمان کاری بالا نیاز دارد و بایستی ازسوی مسیولان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی بیان کرد: برخی از خانواده‌ها اصرار دارند فرزندانشان در رشته‌های تجربی تحصیل کنند درحالی که رشته‌های علوم انسانی هم ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
اسدی گفت: برپایی نمایشگاه نقش آموزش در تولید، دانش بنیان و اشتغال برای دومین دوره برگزار می شود و می‌تواند به معرفی رشته‌های مختلف و اهمیت مشاغل و درآمدزایی کمک کند.
در ادامه نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اطلاع رسانی مناسب برای دانش آموزان و خانواده‌ها تلاش می کنیم دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی، احساسی نباشند و درست تصمیم بگیرند.
سیاهکلی مرادی تصریح کرد: در تحصیل دانش آموزان باید مهارت آموزی جدی گرفته شود تا افراد بعد از دوره تحصیلی بتوانند با اتکا به یک مهارت برای خود اشتغالزایی کرده و درآمدزایی کنند.
وی افزود: در انتخاب رشته های تحصیلی بایستی هماهنگی با شغل، توانایی و روحیه افراد مورد توجه قرار گیرد و ما نیز کمک کنیم تا دانش‌آموزانی خلاق، کارآفرین تربیت شوند.
نمایشگاه نقش آموزش در تولید، دانش بنیان و اشتغال  از 18 لغایت 22 اردیبهشت در شهرستان البرز ، بلوار سهروردی در محل موسسه آموزش عالی کار قزوین برپاست و علاقمندان از ساعت 18 تا 20 می توانند از آن دیدن کنند.
انتهای پیام


19 ارديبهشت 1401 9:4
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟