برنامه همکاری فناورانه با عمان

اشتراک نوآوریهای حوزه نفت و گاز
برنامه همکاری فناورانه با عمان

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری گفت: اکنون زمینه توسعه مضاعف همکاری دانش بنیان های ایرانی با عمان فراهم شده امیدواریم امسال به نتیجه برسد.
به گزارش بازارکار، روح اله استیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره همکاری ایران و عمان در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: همکاری با عمان می تواند زمینه‌ صادراتی را برای محصولات و فناورانه دانش بنیان ایرانی فراهم کند و تلاش ما این است که این همکاری ها آغاز شود.

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری با کشور عمان بیشتر می تواند در چه زمینه ای باشد، گفت: این کشور در حوزه نفت و گاز فعالیت می کند و شرکتهای دانش بنیان ایرانی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می توانند دستاوردهای نوآورانه خود را با آنها اشتراک بگذارند.

استیری با تاکید بر اینکه از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه محیط زیست می توانند به صورت مشترک با قطر و عمان در ارتباط باشند و موضوعات مرتبط با آب را به اشتراک بگذارند، ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان حوزه محیط زیست علاوه بر حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی که دارای فناوری های پیشرفته بوده و از نظر کیفیت محصولی قابل رقابت با محصولات خارجی هستند می توانند با این کشورها وارد همکاری شوند.

وی ادامه داد: عمان و قطر زمینه خوبی برای تبدیل شدن به هاب منطقه خلیج فارس دارند و شرکتهای دانش بنیان می توانند از زیرساخت های تولیدی این کشور با هدف کسب سهم بازار حوزه خلیج فارس محصولات خود را به مرحله تجاری سازی در سطح سایر کشورها برسانند.

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای قطر و عمان ادامه داد: سفر رئیس جمهور به قطر و دیدار با عمانی ها زمینه توسعه مضاعف همکاریهای دو کشور خصوصا در حوزه علم و فناوری را ایجاد می کند که این می تواند به نفع کشور باشد.

استیری با تاکید بر اینکه باید برای شروع این همکاری های فناورانه نهادهای بالادستی زمینه توسعه تعاملات دو کشور را فراهم سازند، گفت: امیدوار هستیم که امسال با برطرف شدن تحریم ها و به نتیجه رسیدن برجام، گشایش های خوبی در زمینه فناوری حاصل شود.


19 ارديبهشت 1401 9:1
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟