دوره‌های مهارتی در ۱۴۰ روستای استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
دوره‌های مهارتی در ۱۴۰ روستای استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از برگزاری دوره‌های مهارتی در ۱۴۰ روستای استان بوشهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی شنبه‌شب در نشست با مسئولان شنبه و طسوج اظهار داشت: مهارت آموزی یکی از نیازهای مهم برای اشتغال پایدار است و ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه گسترش یابد.

وی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز روز در همه نقاط استان بوشهر، تصریح کرد: توسعه مهارت‌های آموزشی متناسب نیاز روز جامعه شهری و روستایی از برنامه‌های این اداره کل در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

دراهکی خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت راه اندازی هر چه بهتر مرکز سیار شهر شنبه شد و افزود: اگر مهارت آموزی نباشد مهار بیکاری ممکن نیست و به همین منظور اگر در جهت پایه اشتغال پایدار تقویت نظام مهارتی در بخش‌های مختلف مورد توجه واقع شود، بازآفرینی نظام آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس سند جامع محقق می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر اضافه کرد: مؤلفه اصلی و شرط لازم اشتغال، مهارت است و چنانچه مهارت در جامعه‌ای کم رنگ باشد، اشتغال نیز در آن جامعه اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم باشد، پایدار نخواهد بود.

دراهکی از برگزاری دوره‌های مهارتی در ۱۴۰ روستای استان بوشهر در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب جهت مهارت آموزی در بخش روستایی با همکاری دهیاران بیش از ۲۵۰ حرفه مهارتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای در روستاهای استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی خواستار حمایت همه دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه مهارت‌آموزی در بین اقشار مختلف جامعه شد و خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر انکارناپذیر است و آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات و سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری دارد.

افزایش اشتغال با توسعه مهارت آموزی

بخشدار شنبه و طسوج شهرستان دشتی نیز با بیان اینکه افزایش اشتغال با ترویج و توسعه مهارت آموزی میسر می‌شود، گفت: کلید اشتغال پایدار، توانمند سازی نیروی کار کشور است و ایجاد بخش‌های مهارتی حرفه آموزی برای اشتغال پایدار در همه مناطق یک ضرورت است.

محمد طلائیان فنی و حرفه‌ای را عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی برشمرد و اظهار داشت: با توجه به امکانات مناسب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتی، گسترش آموزش‌های مهارتی به ویژه در روستاها با همکاری دهیاران با برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.

وی بابیان اینکه امروز بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان بیکار فاقد مهارت کافی هستند، ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال می‌بایست سنگ بنای مهارت‌آموزی را درست گذاشت که اگر بر این امر تأکید کنیم زمینه اشتغال بیشتری در جامعه فراهم خواهد شد.

طلائیان با بیان اینکه امروز زمان مشاغل پشت میزی گذشته و دولت نمی‌توانند این مقدار شغل ایجاد کند، افزود: تعمیم آموزش‌های مهارتی سیاست فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی باشد تا شاهد اشاعه اشتغال در بخش شنبه و طسوج در همه حوزه‌ها باشیم.

بخشدار شنبه و طسوج توسعه مهارت آموزی را فرمول نجات بخش امروز کشور خواند و تاکید کرد که مهارت و وجود نیروهای ماهر در توسعه و رشد تمامی عرصه‌ها مؤثر و راهگشاست.


18 ارديبهشت 1401 14:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟