محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت:
محدودیت انتخاب رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برداشته شد

 معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان انتخاب 100 رشته در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از وزارت بهداشت، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تصمیم آخرین نشست شورای پزشکی و تخصصی با حضور تمام روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور، محدودیت انتخاب رشته توسط داوطلبان برداشته شد.
وی گفت: همانطور که در دفترچه چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری آمده به جهت تسهیل انتخاب رشته بر اساس نمرات، ضرایب دروس حذف و هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه، صد رشته را انتخاب کند.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در راستای تامین متخصص در تمام نقاط کشور خصوصاً استان‌های کم برخوردار، در سال جاری پس از چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری برای اولین بار در کشور، پذیرش دستیار تخصصی بومی در رشته‌های مورد نیاز توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم داشت.

وی افزود: یعنی ضمن تفویض اختیار به دانشگاه‌ها در چهارچوب مشخص برای جذب دستیار بومی منطقه در رشته‌های مورد نیاز، این امکان فراهم خواهد شد که متقاضیان بومی در یک استان پس از طی رقابت علمی و عملی در همان استان، وارد رشته‌های تخصصی شده و پس از پایان دوره، به تعهدات و خدمات خود در همان منطقه به عنوان متخصص ادامه دهند.

باقری فرد گفت: به عبارت دیگر امسال به غیر از پذیرش از طریق آزمون ملی دستیاری، ان شاء الله پذیرش دستیار تخصصی بومی توسط بسیاری از دانشگاه‌های کشور خواهیم داشت.


12 ارديبهشت 1401 12:39
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟