جذب تمام اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی، روستاییان و عشایر استان اصفهان

تا پایان اردیبهشت ماه
جذب تمام اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی، روستاییان و عشایر استان اصفهان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرین امید اصفهان از جذب اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی و روستاییان و عشایر تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، میثم مداحی در این نشست اظهار داشت: با توجه به فراگیری این تسهیلات برای مشاغل و کسب و کارهای خانگی، واحدهای تولیدی خرد، متوسط و بزرگ، دانش بنیان و صنایع تولیدی پیشران ضروری است مسائلی که مانع جذب اعتبارات شده  فوری تعیین تکلیف و رفع شود و اعتبار کامل این طرح تا پایان اردیبهشت ماه در سطح استان جذب شود.
وی همچنین گفت:  اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی و توان مدیریت و بازار مانعی برای راه‌اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.
بررسی پیرامون میزان جذب بود که مشکلات و موانعی که مانع جذب شده بررسی تصمیم گیری شد و مقرر گردید تا پایان اردیبهشت کلیه اعتبارات جذب گردد.
 شایان ذکر است تسهیلات تبصره ۱۸ مشاغل خانگی و تسهیلات روستاییان و عشایر به طرح¬های سرمایه در گردش، طرح های نیمه تمام (دارای حداقل 70 درصد پیشرفت فیزیکی به بالا در استان های با نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری و حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی در استان های با نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری)، توسعه ای و طرح های ایجادی مربوط به کسب و کارهای دانش بنیان و پیشران و سایر طرح های بخش خدماتی که منجر به تکمیل زنجیره ارزش کسب و کارهای اشتغالزا گردد، قابل پرداخت است.
تسهیلات مربوط به کسب و کارهای خرد و خانگی این طرح  نیز در قالب پشتیبان و پیشران، طرح¬های منطبق بر ظرفیت و اولویت های منطقه و اشخاصی که قصد توسعه فعالیت خود را داشته و دارای توان و برنامه ای منسجم برای بازاریابی و فروش و اتصال به بنگاه های بزرگتر را داشته باشند، قابل پرداخت است.

 


12 ارديبهشت 1401 12:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟