رشد 300 درصدی مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی‌ برای ارتقاء مهارت کارگران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
رشد 300 درصدی مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی‌ برای ارتقاء مهارت کارگران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته ۱۵۰۰ مرکز جوار و بین کارگاهی برای ارتقاء مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی راه اندازی شده است.
به گزارش بازارکار، غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با فارس، تربیت نیروی کار متخصص، ماهر و نیمه ماهر‌ را از رسالت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: طی آموزش‌های مداوم و مستمر تربیت نیروی انسانی و کارگر ماهر مقدور خواهد بود.
وی تصریح کرد: صنایع و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با تکیه بر مهارت سرمایه‌های انسانی ارتقا کیفیت محصولات و خدمات خود را محقق کنند، بهره‌وری را افزایش داده و موجب کاهش هدر رفت توان و منابع در اختیار خود شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌گیری از کارگر ماهر را موجب افزایش درآمدهای هر واحد صنفی دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت‌های کارگران را با آموزش ارتقاء دهد و هر فرد با حرفه‌آموزی می‌تواند به نیازهای بازار کار پاسخ بهتری دهد.

حسینی‌نیا با اشاره به اهمیت نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی، بیان کرد: لازم است مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده را به جامعه ارائه شود و ضرورتی انکار ناپذیر است. سرمایه انسانی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر موثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقاء کیفیت تولید محصول است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ارتقاء مهارت منابع انسانی و کارگران در سطوح مختلف یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در ایجاد ارزش افزوده و ارتقاء کیفیت محصولات است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و موسسات کارآموزی آزاد، با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار، اهدافی چون کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی جهت شاغلین و صیانت از نیروی کار را بر اساس استانداردهای بین‌المللی را محقق می‌کنند.

وی با تأکید بر تغییر فرهنگ پشت میزنشینی به فرهنگ کارآمدی و کارآفرینی و همچنین ضرورت ارتقاء مهارت با توجه به متحول شدن مشاغل، گفت: ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، تصویب نامه هیئت وزیران به شماره ۵۲۱۶۲/ت۵۱۱ه مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۷۱ و بند ۹ ماده ۲ و ردیف ج بند ۳ ماده ۵ قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به شماره 78956/28 مورخ 19/9/1396 و غیره از دست قوانینی است که نحوه تعامل بنگاه‌های اقتصادی در ارتقاء مهارت کارگران در حین کار را با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مشخص می‌کند.

به گفته حسینی‌نیا در توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی برای ارتقاء مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در سال گذشته با ۳۰۰ درصد رشد، ۱۵۰۰ مرکز جوار و بین کارگاهی راه اندازی شده است و توسعه مراکز مذکور تأثیر ملموسی بر ارتقاء توان فنی و اشتغال پذیری در حوزه صنعت خواهد داشت.


12 ارديبهشت 1401 9:51
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟