۴۰۰ هزار اشتغال جدید دارای بیمه در سال ۱۴۰۰ محقق شد

عبدالملکی:
۴۰۰ هزار اشتغال جدید دارای بیمه در سال ۱۴۰۰ محقق شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از ۴۰۰ هزار بیمه شده جدید در سال گذشته خبر داد.
به گزارش بازارکار؛ حجت‌الله عبدالملکی روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: تعداد زیادی از مردم اگرچه شاغلند اما فاقد بیمه هستند و آتیه‌ای ندارند.
وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی قرار گرفتند که ۴۰۰ هزار نفر از این میزان اشتغال جدید است. قابل توجه اینکه ۷۰ درصد این اتفاق خوب در نیمه دوم سال (دوره دولت مردمی) رقم خورده است.

دولت سیزدهم در راستای رفع دغدغه جامعه کارگران و بهبود معیشت آنان با همکاری وزارتخانه‌های متولی، برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است تا ضمن ایجاد امنیت شغلی برای کارگران، با اشتغال‌زایی، جوانان بیشتری را وارد بازار کار کند.

وزارت کار با چهار کلان پروژه کار، رفاه، آتیه و اموال مردم درصدد بهبود وضعیت زندگی مردم، ایجاد اشتغال و توسعه تولید و ارتقای اقتصاد است. همچنین تمرکز دولت برای حل چالش اشتغال، توجه به بخش‌های پیشران‌ اقتصاد و ظرفیت‌های نهفته در کشور است، این در حالی است که در دولت گذشته به خاطر سیاست‌های غلط در حوزه‌های مختلف، بسیاری از کارگاه‌های تولیدی تعطیل و بسیاری از نیروهای کار تعدیل شدند، به حدی که میزان اشتغال کاهش چشمگیری یافت.


11 ارديبهشت 1401 21:41
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟