گسترش فرصت‌های شغلی متنوع با بکارگیری دانشجویان بین المللی در بازار کار

داداش پور مطرح کرد؛
گسترش فرصت‌های شغلی متنوع با بکارگیری دانشجویان بین المللی در بازار کار

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با ایجاد فرصت شغلی برای یک دانشجوی بین المللی می‌توانیم بازار کار را در کشور توسعه دهیم.
هاشم داداش پور گفت: با وجود استاندارد‌ها و پتانسیل‌های لازم در دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی مشکلات زیرساختی و ناهماهنگی‌های بین دستگاهی، در جذب دانشجویان عملکرد مناسبی نداشتیم و در صورت رفع موانع و معرفی دانشگاه‌های کشور با استقبال دانشجویان بین المللی مواجه خواهیم شد.
او گفت: با وزیر کار و امور اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته است. امیدوارم با امضای تفاهم نامه اجرایی بتوانیم موضوع اشتغال پاره وقت دانشجــویــان بین الملل علاقمند به کار را حل و فصل کنیم تا دانشجویانی که بورسیه نیستند و در تأمین هزینه‌های تحصیل با مشکل مواجه هستند، با اشتغال ۲۰ ساعت در هفته بخشی از مشکلات خود را جبران کند.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هر گونه دیدگاهی را در خصوص کاهش فرصت شغلی برای ایرانیان در صورت اشتغال دانشجویان بین الملل رد می کنم و معتقدم اشتغال دانشجوی بین الملل در کشور نه تنها موجب کاهش فرصت شغلی برای جوانان ایرانی نمی‌شود، بلکه برعکس باعث توسعه و گسترش فرصت‌های شغلی خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، اگر یک دانشجوی بین الملل شاغل در ایران بتواند با حضور در شرکت‌ها و موسسات مختلف ایرانی زمینه همکاری با کشور متبوع خود را برقرار کند، عملاً فرصت گسترش بازار بین المللی برای ایران برقرار کرده و از این طریق زمینه توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در ایران را فراهم کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

 


11 ارديبهشت 1401 9:26
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟