آئین بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری در مدارس استعداددرخشان تهران برای اولین بار

آئین بزرگداشت روز جهانی مالکیت فکری در مدارس استعداددرخشان تهران برای اولین بار

میرطاهری رئیس مرکز مالکیت معنوی برای اولین بار به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری و با توجه به اینکه شعار امسال سازمان جهانی وایپو موضوع  مالکیت فکری و جوانان و نوآوری برای آینده بهتر تعیین گردیده است از این رو در یکی از مدارس استعدادهای درخشان تهران حضور یافت .
به گزارش بازارکار ،همزمان با ۶ اردیبهشت، روز جهانی مالکیت فکری، و به منظور اشاعه فرهنگ مالکیت فکری در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان که آینده‌سازان عرصه فناوری و نوآوری کشور به شمار می‌روند، آئین بزرگداشت این روز  با حضور رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکی از مدارس شهر تهران برگزار شد. 
دراین برنامه که در جمع نزدیک به ۶۰۰ دانش‌آموز و معلمان یکی از مدارس فرزانگان برگزار گردید، رئیس مرکز مالکیت معنوی برای دانش‌آموزان از اهمیت موضوع حمایت از دارائي‌های فکری گفت.
میرطاهری در سخنان خود، به وظیفه مرکز مالکیت معنوی در حمایت از نوآور‌ی‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان در قالب ثبت اختراع، طرح‌صنعتی و ....اشاره و افزود: امروزه دارائی‌های فکری و غیرمادی به عنوان یکی از حقوق بشر به رسمیت شناخته شده و چه بسا جهان فناورانه امروز، برای این دارائی‌ها بیش از اموال و ثروت‌های مادی اهمیت قائل است.

از همین‌روی، دانش‌آموزان ما به عنوان سازندگان سرنوشت خود و کشور، می‌بایست با این مفهوم آشنا شده تا با افزایش مهارت‌های خلاقانه و خلق نوآوری بتوانند به تضمین آینده شغلی خود و توسعه اقتصادی کشور کمک نمایند. 
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات علمی، پژوهشی و هنری تقدیر به عمل آمد 


7 ارديبهشت 1401 22:21
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟