سه هزار مجوز مشاغل خانگی در تفت صادر شده است

سه هزار مجوز مشاغل خانگی در تفت صادر شده است

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت گفت: بالغ بر ۳ هزار مجوز مشاغل خانگی در شهرستان صادر شده که با مشارکت یک درصد از آنها می توان بازارچه مشاغل خانگی راه اندازی کرد که با توجه به حضور جمعیت آخر هفته ها سبب درآمدزایی این مشاغل می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله زمانی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران افزود: در یک سال گذشته ۱۳۰ مورد مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی بازارچه این مشاغل هستیم.
وی ادامه داد: تفت بالغ بر ۹ هزار کارگر مشمول قانون کار دارد که در ۲ هزار کارگاه کوچک و بزرگ شهرستان فعالیت دارند؛ هرچند آمار همه کارگران بر اساس بیمه تأمین اجتماعی به ۱۱ هزار نفر می رسد که برخی از آنها خارج از قانون کار و کارگر صنفی هستند.
رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفت اضافه کرد: تفت تعداد زیادی کارگر مشاغل سخت و زیان آور دارد که نسبت به دیگر شهرستان های استان آمار قابل توجهی است.
وی به کمبود نیروی تخصصی برای شرکت های فعال در شهرستان اشاره کرد و گفت بسیاری از شرکت ها با کمبود نیروی کار تخصصی مواجه اند و از ما درخواست دارند در صورت مراجعه نیروهای تخصصی به آنها معرفی کنیم.
زمانی تفت را پیشتاز واکسیناسیون کارگری در بین شهرستان های استان عنوان کرد و افزود: در ایام شیوع کرونا، کارگاه های شهرستان در مناسبت های مختلف در تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی فعالیت کردند.
وی تصریح کرد: پنج استراحتگاه کارگری در بندر انزلی، مریوان، قم، مشهد و مهدی شر برای کارگران وجود دارد که هزینه اقامت بسیار پایینی نسبت به موارد مشابه دریافت می کند و کارگران می توانند حداکثر برای سه شب و چهار روز درخواست اقامت کنند.
زمانی ادامه داد: بالغ بر ۱۳۰ شرکت تعاونی فعال در شهرستان تفت وجود دارد که بیش از یک هزار نفر در آنها مشغول فعالیت اند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


7 ارديبهشت 1401 11:21
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟