ساخت ۲ شهرک صنعتی تخصصی در قزوین کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خبرداد:
ساخت ۲ شهرک صنعتی تخصصی در قزوین کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۲ شهرک صنعتی تخصصی شامل شهرک‌های انرژی و فناوری در این استان با حمایت دولت و با سرمایه گذاری مشترک دولتی و بخش خصوصی احداث می‌شود.
به گزارش بازارکار، رضا صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مکان یابی احداث این شهرک ها اراضی مختلفی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت بهترین مکان انتخاب و زیرساخت های لازم در آنها ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دولت در این شهرک ها در بخش آماده سازی و ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در زمینه تولید و استقرار و ساخت واحدهای تولیدی خواهد بود، اظهار داشت: حدود یکهزار هکتار زمین برای احداث این شهرک ها پیش بینی شده که به شکل مرحله به مرحله (فازبندی) اقدام به آماده سازی و ایجاد زیرساخت جهت استقرار صنایع و واحدهای تولیدی در آنها خواهد شد.

این مسوول اظهار داشت: شهرک صنعتی فناوری در راستای کمک به تحقق شعار سال "تولید،دانش بنیان، اشتغال آفرین" با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری به منظور استقرار و فعالیت شرکت های دانش بنیان و صنایع با فناوری بالا احداث خواهد شد.

صفاری افزود: نزدیکی به تهران در کنار قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور و برخورداری از زیرساخت های مناسب در کنار فرهنگ بالای سرمایه پذیری، بستر خوبی را برای جذب سرمایه گذاران بخش انرژی و صنایع دانش بنیان در قزوین فراهم نموده است و بدون شک با ایجاد و ساخت شهرک های تخصصی یاد شده اتفاقات خوبی در زمینه سرمایه گذاری در استان رقم خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: در سفر رییس جمهوری به استان قزوین که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، پیگیر تامین اعتبارات برای آماده سازی این شهرک ها خواهیم بود.

صفاری خاطرنشان کرد: با ساخت شهرک تخصصی فناوری، قزوین می تواند به پایلوت و قطب استقرار واحدهای دانش بنیان تولیدی و صنایع با فناوری بالا و پیشرفته در کشور تبدیل شود، ضمن اینکه این مساله به تقویت اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی استان و منطقه نیز منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دانش بنیان و با فناوری بالا در کشور، اظهار داشت: امروزه کالاهای تولید شده از سوی صنایع دانش بنیان و با فناوری بالا از ارزش افزوده بالایی برخوردار بوده و صادرات محور و ارزآور هستند ، بنابراین با توسعه صنایع تولید فناور می توان خام فروشی را نیز کاهش داد و در مسیر افزایش درآمدهای ارزی کشور قدم برداشت.

شهرک انرژی، قزوین را به قطب تولید انرژی های پاک تبدیل می کند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با ساخت شهرک تخصصی انرژی، قزوین به قطب تولید انرژی های پاک تبدیل خواهد شد، چرا که علاوه بر نیروگاه های بادی موجود در مناطق مختلف استان، ساخت نیروگاه های خورشیدی در مقیاس بزرگ نیز در آن کلید می خورد.

صفاری در ادامه با اشاره به نیاز کشور و استان قزوین به انرژی های پاک،اظهار داشت: ایجاد شهرک انرژی با هدف استقرار واحدهای تولیدکننده انرژی از خورشید می تواند نیاز بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات را به برق تامین کند.

این مسوول با بیان اینکه دولت از تولید انرژی های پاک و سرمایه گذاران متقاضی در این بخش حمایت و پشتیبانی می کند، اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین پس از تخصیص زمین نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک تخصصی انرژی اقدام می کند و اراضی آماده شده به سرمایه گذاران متقاضی حوزه انرژی و صنایع وابسته واگذار می شود.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا به سمت تولید انرژی های پاک و تجدیدپذیر قدم برداشته اند و ما نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی خود شرایط ممتازی برای تولید انرژی خورشیدی داریم که از این ظرفیت بالقوه باید استفاده کرده و با تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار آنرا به فعلیت درآوریم، اظهار داشت: احتمالا شهرک تخصصی انرژی در مناطق بیابانی شهرستان های بویین زهرا یا آبیک و یا بخش هایی از هر دوشهرستان که از نظر تابش خورشید و زاویه تابش در وضعیت ایده الی برای تولید انرژی برخوردار هستند، احداث شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: واحدهای نیروگاهی پس از استقرار و بهره برداری می توانند در این شهرک بدون هیچ گونه آلایندگی و تهدید محیط زیست انرژی (برق) پاک تولید کرده و آنرا وارد مدار کنند.

صفاری با بیان اینکه مدیریت ارشد استان قزوین و دستگاه های مربوطه عزم خود را جزم کرده اند تا عملیات اجرایی ساخت شهرک انرژی هرچه زودتر کلید خورده و آغاز شود، اظهار داشت: با ساخت شهرک تخصصی انرژی در استان قزوین پیش بینی می کنیم سالانه بیش از هزار مگاوات برق از خورشید تهیه و به مدار وارد شود.


4 ارديبهشت 1401 8:31
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟