پرداخت تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت تا سقف یک میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان

پرداخت تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت تا سقف یک میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان

 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت تا سقف یک میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان توسط پارک علم و فناوری استان خبرداد.
عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: دانشجویان می‌توانند با تشکیل استارتاپ ها و شرکت‌های فناور از تمامی حمایت‌های مادی و معنوی پارک علم و فناوری برخوردار شده و ایده خود را تبدیل به محصولات دانش‌بنیان بکنند.

وی با تأکید بر پیشگام بودن دانشجویان برای ایجاد کسب‌وکارهای فناورانه خطر نشان کرد: پارک علم و فناوری افزون بر ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور و شرکت‌های نوپا دانشجویی از پایان‌نامه‌های کاربردی نیز در قالب طرح گرنت فناورانه حمایت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: دانشجویان همچنین می‌توانند با بهره‌مندی از طرح دستیار فناوری به‌عنوان کارآموز در پارک علم و فناوری و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تجربه و مهارت لازم برای تولید محصول فناور را کسب کنند.

واعظی گفتمان سازی و تغییر الگوهای فرهنگی، تلاش برای تأثیرگذاری بر محیط پیرامونی و جامعه و تغییر در مقررات و آیین‌نامه‌ها را لازمه‌های تأثیرگذاری دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

وی تغییر نگرش نسبت به ارزش بیشتر مالکیت فکری در مقابل دارایی‌های فیزیکی، تغییر ارزش‌های مربوط به کارآفرینی و استخدام، بازنگری و بازتعریف مفاهیم مربوط به موفقیت و نخبگی را از لازمه‌های گفتمان و تغییر الگوهای فرهنگی بیان کرد.

واعظی تصریح کرد: برای تغییر زیرساخت‌های سازمانی حوزه فناوری نوآوری؛ تقویت نهادهای فناوری در دانشکده‌ها، تقویت مراکز رشد و نوآوری و تقویت انجمن‌های علمی و تعریف مأموریت‌های فناورانه ضروری است.

وی ارائه تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت (تا سقف یک میلیارد ریال)، اعطای تسهیلات توسط خود پارک و نه بانک، استقرار در پارک علم و فناوری، توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف، تسهیلات تجاری‌سازی و بازاریابی (مالی و پشتیبانی)، حمایت جهت شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تمامی امتیاز مناطق آزاد ازجمله معافیت مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مستقر را از اصلی‌ترین خدمات پارک علم و فناوری برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر عنوان کرد.


2 ارديبهشت 1401 12:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟