ترویج آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای؛ ضامن آینده شغلی دانش‌آموزان

ترویج آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای؛ ضامن آینده شغلی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: ترویج آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، ضامن آینده شغلی دانش‌آموزان است.
مجید مرادی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر، اظهار کرد: توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای جزو اولویت‌های کاری آموزش‌وپرورش این شهرستان محسوب می‌شود تا با تلاش و فرهنگ‌سازی بتوانیم دانش‌آموزان را به آموزش‌های مورد علاقه خود با مشاوره درست و آگاهی خانواده‌ها جهت تضمین آینده شغلی آنان هدایت کنیم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم و دانش‌آموز را حین تحصیل با کار آشنا کنیم باید دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه شهرداری‌ها با هنرستان‌های و مراکز فنی حرفه‌ای همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: از مهارت‌های دانش‌آموزان باید در جامعه استفاده شود.
رئیس آموزش‌وپرورش ابهر با تاکید بر این مطلب که توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و تلفیق دانش، مهارت و خلاقیت و علاقه‌مندی آنان منجر به اشتغال مولد، موفقیت و توسعه اقتصادی می‌شود، متذکر شد: این موضوع نیز در نهایت برای افراد جامعه رفاه اجتماعی را به ارمغان خواهد آورد.
مرادی در ادامه به نظارت مردم در همه امور آموزش‌وپرورش اشاره کرد و یادآور شد: اگر مردم به کار ما نظارت داشته باشند یقین داشته باشید موفق خواهیم بود و بسیاری از مشکلات در سایه مشارکت و نظارت آنان برطرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان ابهر ۲۴۵ مدرسه با ۳۲۵۰ دانش آموز و ۱۲۴۰ کلاس درس در حال فعالیت است، افزود: برای شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه ۲۰ کلاس برای دانش‌آموزان اول ابتدایی نیاز خواهیم داشت که امیدواریم این تعداد کلاس هم با مشارکت خیرین و مدارس در دست احداث حل شود تا با مشکل روبه‌رو نشویم.
مرادی به طرح شهید سلیمانی نیز گریزی زد و تاکید کرد: این طرح سراسری بوده که سه پروژه هم در این شهرستان از طریق این طرح اجرایی می‌شود که این پروژه‌ها شامل زمین چمن مصنوعی مدرسه معلم ابهر، سالن ورزشی مدرسه شهید بهرامی هیدج و احداث زمین والیبال ساحلی در صائین‌قلعه است.
فرماندار ابهر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزان را مطابق با اصول تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم باید تمام مردم و نهادها به آموزش‌وپرورش شهرستان کمک کنند، گفت: رسالت آموزش‌وپرورش تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان است که در تحقق این موضوع نیز نباید از نقش تاثیرگذار فرهنگیان غفلت کرد.
احمد ذوالقدر با تاکید بر اینکه هدایت تحصیلی نیاز به فرهنگ‌سازی در سطح جامعه دارد، بیان کرد: هدایت تحصیلی درست و منطقی و منطبق با استعداد دانش‌آموزان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در آینده شغلی دانش‌آموزان ایفا می‌کند، لذا باید در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها درباره حساسیت این موضوع اهتمام جدی‌تری وجود داشته باشد. 


31 فروردين 1401 12:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟