برگزاری جشنواره پوشاک سنتی جهان اسلام در برج میلاد تهران

برگزاری جشنواره پوشاک سنتی جهان اسلام در برج میلاد تهران

نخستین همایش و جشنواره بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام، اوایل اردیبهشت به میزبانی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نخستین همایش و جشنواره بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲-۱۸ در برج میلاد تهران با حضور پژوهشگران و مقامات داخلی وخارجی برگزار می‌گردد.
توجه به مقوله فرهنگ به ویژه مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین‌الملل و تبیین نقش انگاره‌های مشترک دینی کشورهای مسلمان در این هنر-صنعت و نقش آن در اتحاد کشورهای اسلامی از اهداف نخستین رویداد تخصصی بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام است.
باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند، نخستین رویداد تخصصی بین‌المللی پوشاک سنتی جهان اسلام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان در حوزه فرهنگ به ویژه پوشش با نگاهی دانش بنیان و علمی به چگونگی هویت‌زایی ایرانی – اسلامی با تأکید بر مد و لباس در جهت تولید و اشتغال‌آفرینی ملی پرداخته است.
پردازش صحیح علمی و فرهنگی به عرصه مد ولباس ایرانی –اسلامی در هویت‌سازی انگاره‌های فردی و اجتماعی ایرانیان نقش بهینه خواهد داشت. بی‌شک پوشش نمادی از گنجینه‌های فرهنگی، تاریخی و هویتی است.
این همایش با ایجاد بستری برای گفتمان‌سازی، برنامه‌های مدون علمی – کاربردی جهت پیشبرد فرهنگ اقتصادی مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی با تاکید بر اتحاد کشورهای اسلامی ارائه خواهد کرد. 


31 فروردين 1401 11:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟