جشنواره ملی استارتاپی حرفه سبز در شیراز برگزار می‌شود

جشنواره ملی استارتاپی حرفه سبز در شیراز برگزار می‌شود

رئیس اداره پژوهش و فناوری حفاظت محیط زیست فارس گفت: جشنواره ملی کسب و کار محیط زیستی حرفه سبز، با همکاری مشترک با دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
گل آفرین زارع گفت: ایده پردازی و فراخوان این رویداد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و با محوریت احیای تالاب‌های فارس مهیا شده و با حمایت پارک علم و فناوری فارس و صندوق ملی محیط زیست برگزار خواهد شد.
او گفت: جشنواره ملی حرفه سبز، یک فرآیند کسب و کار دانش بنیان را هدایت می‌کند و در محور‌های متنوع فرصت بسیار مناسبی به پژوهشگران و صاحبان ایده‌های نو در کل ایران و حتی دنیا، می‌دهد.
رئیس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس محور‌های عنوان شده در این رویداد را کسب و کار پایدار جوامع محلی و کشاورزی، معاش و کسب و کار تالاب نشینان، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در محیط زیست و کشاورزی، صنعت و محیط زیست، تثبیت کننده‌های خاک، مالچ و پوشش‌ها، فناوری‌های نو، محیط زیست و کشاورزی، انرژی پاک و صرفه جویی انرژی و تصفیه آلودگی عنوان کرد.
زارع گفت: جشنواره ملی حرفه سبز، در سه بخش کلی برنامه ریزی شده است. بخش اول و اصلی، رقابت ایده‌ها با عنوان «رقابت استارتاپی» است که همه افراد شرکت کننده از کارگاه‌های زیست محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب و کار نیز بهره‌مند خواهند شد و دو بخش دیگر نیز به برگزاری کارگاه‌های زیست محیطی و کارگاه‌های مهارت کسب و کار اختصاص یافته است.
او، یکی از ابتکار‌های این جشنواره را برگزاری این دو کارگاه جذاب دانست که مخاطبان آن متخصصان، دانشجویان و حتی دانشجویان و علاقه‌مندان از هر قشری خواهند بود. کارگاه‌های زیست محیطی و همچنین بخش کارگاه‌های مهارت کسب و کار به صورت غیرحضوری توسط متخصصان سراسر کشور برگزار می‌شود و به تمام افراد شرکت کننده، گواهینامه‌ی معتبر اعطا خواهد شد.
رئیس اداره پژوهش و فناوری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در کارگاه‌های زیست محیطی مخاطبان علاوه بر آشنایی با دانش روز و تازه‌های محیط زیست با اکوسیستم جذاب فارس نیز آشنا خواهند شد.
زارع گفت: زمان ثبت نام و شروع به کار درگاه اینترنتی جشنواره، همزمان با نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، مسوولان دانشگاه شیراز و سایر دست اندرکاران بوده است. ثبت نام و پذیرش ایده‌ها نیز تا اول خرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و داوری ایده‌ها پس از آن، انجام می‌شود.
او گفت: کسانی که زودتر ثبت نام کنند از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهند بود.
زارع با اشاره به شیوه ثبت نام، عنوان کرد: ثبت نام به صورت برخط (آنلاین) و شیوه برگزاری این جشنواره نیز غیرحضوری در نظر گرفته شده است و این روش، مزیتی است که مشارکت هر شخصی را امکان پذیر می‌کند. همچنین جایزه‌های نقدی این جشنواره محدود به حوزه جغرافیایی خاصی نیست و از طرفی حوزه‌های مطرح در محیط زیست ایران که جدای از مباحث جهانی نیست؛ مورد توجه داوران جشنواره قرار دارد، به خصوص مباحث ویژه ایران و استان فارس که از مهم‌ترین آن‌ها معیشت ساکنان تالاب‌هاست، به طور ویژه در این جشنواره دیده شده است.
او گفت: جوایزی همچون ۱۵میلیون تومان جایزه نقدی، تسهیلات کسب و کار مانند مکان رایگان برای استقرار شرکت، مربیگری و هدایت رایگان برای ایده‌های کسب و کاری و تشکیل تیم و مدل کسب و کار و بیرینش پلن (BP)، تسهیلات ارزنده و بدون کارمزد کسب و کار صندوق‌های مرتبط برای منتخبان این جشنواره در نظر گرفته شده است. همه شرکت کنندگان نیز از کارگاه‌های آموزشی تخصصی و مهارتی کسب و کار بهره‌مند خواهند شد.


31 فروردين 1401 11:1
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟