تأکید معاون رئیس‌جمهور بر ارتقای نظام آزمایشگاهی در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان

در همایش روز ملی علوم آزمایشگاهی به میزبانی دانشگاه لرستان مطرح شد؛
تأکید معاون رئیس‌جمهور بر ارتقای نظام آزمایشگاهی در راستای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان

همایش ملی مجازی بزرگداشت زادروز حکیم اسماعیل جرجانی و روز ملی آزمایشگاه به میزبانی دانشگاه لرستان و با سخنرانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش بازارکار از ادراه‌کل روابط عمومی وزارت علوم، روز ۳۰ فروردین‌ماه به عنوان روز ملی آزمایشگاه، نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت، انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران با همکاری شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) و به میزبانی دانشگاه لرستان، همایش گرامیداشت این روز را به‌صورت مجازی، برگزار کرد.
دکتر مهدی اسلام‌پناه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این همایش ملی مجازی در سخنانی از اهمیت دو بال دانشگاه و صنعت برای توسعه و پیشرفت کشور سخن گفت.

وی تصریح کرد که نظام آزمایشگاهی دانشگاهی کشور بایستی ارتباطات کاربردی خود را با نظام صنعت کشور گسترش بدهد.

دکتر اسلام‌پناه تشریح کرد که بخش‌های پژوهشی و فناوری آزمایشگاهی صنایع کشور بایستی همکاری‌های دوجانبه خود را با بخش‌های نظام آزمایشگاهی گسترش دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: پژوهش‌ها و آزمایش‌ها بایستی براساس استانداردهای لازم انجام بشوند و نظام استانداردسازی و ارتقای شاخص‌های استاندارد، بیش از پیش، مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: راه پیشرفت کشور اهمیت دادن به مقوله‌های دانش‌بنیان است و اینجاست که اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، نظام دانشگاهی و متغیرهای استاندارد، مشخص می‌شود.

دکتر اسلام‌پناه، گفت: فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرینی، زمانی در جامعه نهادینه می‌شود که بتوانیم به استانداردهای هر حوزه‌ای توجه کنیم و تحقیقات و پژوهش‌ها نیز از نوع کاربردی، استاندارد و در راستای نوآوری برای ارتقای کارآمدی‌ها و بهره‌وری‌ها باشند.

وی بیان کرد: استانداردسازی، بهره‌وری، کارآیی و تبادل اطلاعات برمبنای پژوهش‌، تحقیق و آزمایش، همگی از عناصر بهم‌پیوسته برای رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه‌هاست.

 


30 فروردين 1401 16:53
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟